Java 8 gebruiken?

October 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Ik heb juist een update geïnstalleerd, de versie Java 8, en dan kreeg ik de keuze , eenmalig gebruik of altijd, ik heb op altijd gedrukt, en dan stond er in de informatie dat er met de versie macOS 10.12.6 eventueel een probleem kon voordoen, is dat erg, want ik maak mij een beetje ongerust, ik weet zelfs niet waar java voor dient, op dat gebied ben ik een leek, wat staat mij te doen, voorlopig zo laten of verwijderen, graag uw hulp

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2017 aangepast
    Java word vaak geïnstalleerd als een bepaald programma daar om vraagt, omdat Java gebruikt is als bouwlaag. Zo'n programma is bijvoorbeeld Adobe Illustrator (deze vraagt nog naar Java 6). Apple verwijderd bij ieder grote update 10.12.x de installatie van Java. En dit met de reden dat de software oud en onveilig is. Als je Java installeert en je weet voor welk programma je het gebruikt, zou ik mij geen zorgen maken.

    Ik raad je wel aan, om Java uit te schakelen onder
    (High Sierra) Safari ▸ Voorkeuren ▸ Websites;
    (Sierra) Safari ▸ Voorkeuren ▸ Beveiliging ▸ Plug-in instellingen.
    Je kan dan nog steeds Java gebruiken in Google Chrome bijvoorbeeld omdat dit een aangepaste en steeds laatste versie van Java en Flash gebruikt (indien ingeschakeld)
  • Quinten,
    Bedankt voor uw antwoord, ik heb dat interdaad niet nodig, is er een gemakkelijke mannier om dat programma te verwijderen .
  • Ok fijn , normaals bedankt voor uw hulp.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.