Beveiligde wifi-netwerken van de buren permanent verwijderen uit de lijst


Op mijn iMac krijg ik telkens een ellenlange lijst van wifi-netwerken van mijn buren. Deze zijn beveiligd, ik kan er dus nooit. Bestaat er een mogelijkheid om deze lijst nu eens definitief in te korten tot de enkele wifi-netwerken die ik wél wens te gebruiken. De zaak wordt nog erger met wifi-AC-modems die dubbel vermeld staan in de lijst (een maal op 2.4 en een maal op 5.0).
Groeten,
Ronny Vanrusselt

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is geen "lijst" waar je dingen selectief kan uit verwijderen. Dat is een opsomming van alle Wi-Fi netwerken die de AirPort radio in de iMac kan ontvangen. En dat zijn er wel wat in jouw geval. Ik neem aan dat jij heel hoogt woont.
  • Ik neem aan dat jij heel hoogt woont.

    Ik woon 3 hoog en mijn Linksys EA7500 router vangt Wi-Fi signalen van 35 buren.


  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat is inderdaad niet mogelijk, het is een lijst die de beschikbare netwerken toont. Maar er wordt toch automatisch verbinding gemaakt, dus niet zo’n probleem toch?
  • @ Wesley,

    Ik wil ze niet verwijderen, heb geen last van. Ik bevestigd alleen de conclusie van Timosha, dat als men hoog woont, meerdere Wi-Fi signalen ontvangen.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2017 aangepast
    @Rai
    ...dat als men hoog woont, meerdere Wi-Fi signalen ontvangen.
    Radiosignalen op 2.4 GHz hebben een quasi-optische propagatie. En op 5 GHz een optische propagatie. Hoe hoger de ontvanger (Wi-Fi router, Mac, enz..) staat hoe verder de optische horizon ligt, hoe meer signalen men ontvangt.

  • @Wesley: nee natuurlijk is dit op zich geen probleem. M'n iMac maakt wel verbinding met het juiste wifi-netwerk. Het was alleen een poging om die lijst eens op te kuisen met het idee "vergeet dit netwerk nu voor eens én altijd". Het idee was opruimen die rommel, want met 95% van die netwerken kan ik echt niets doen. En als de lijst dan binnenkort nog eens dubbel wordt (2.4 én 5.0) dan vind ik manueel mezelf nog niet meer terug :-)
    Ik zal bij iedereen eens moeten langsgaan en vragen om hun wifi-netwerk op "verborgen" te zetten...
    @alle anderen: bedankt voor jullie reactie en bijdrage.
    @Wesley: je mag dit onderwerp afsluiten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.