Multitasking en Dock

October 2017 aangepast in iOS 11
Ondanks dat ik Multitasking en Dock NIET heb aangevinkt, blijft het app-symbool van de krant (PZC) met een wekkertjes-symbool, verschijnen aan de rechterkant. Uitermate irritant.
Hoe kom ik hiervan af?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    Heb je dit gedaan?

    Open Instellingen
    • Navigeer naar 'Algemeen'
    • Tik op 'Multitasking en Dock'
    • Schakel de optie 'Toon aanbevolen en recente apps' uit

    https://www.appletips.nl/ios-recent-apps-uitschakelen-dock/
  • Dank voor je reactie Wesley’s en inderdaad, die optie staat bij NIET aan.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Hmmm vreemd, dan kun je dit nog proberen: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Handoff en schakel de gelijknamige optie uit.
  • Goedemiddag Wesley,
    Bij Algemeen, Handoff kan ik alleen maar kiezen om Handoff ja of nee aan te vinken. In mijn gebval staat die aangevinkt.
    Aparte apps (in dit geval die van de kranten-app van de PZC) worden daar niet vermeld.
  • Interessant item, dat ik nu hier voor het eerst tegen kom. Door het klokje lijkt het een feature, maar nog nergens iets over gelezen. Ik heb het dus ook. Het lijkt er op, dat als je het bewuste programma sluit (dus niet meer op de achtergrond laat draaien) het ikoontje weg is. Maar bij gebruik programma komt het weer terug.
  • Misschien een oplossing? Bij Instellingen kan onder "Sire en zoeken" per app worden aangegeven "Zoeken en Siri-suggesties".
    Mijn vrouw deed mij de idee aan de hand om bij de PZC-app het vonkje "uit" te zetten en de iPad opnieuw op te starten.
    En waarachtig, tot op heden ben ik dat irritante icoontje-met-wekker nu inderdaad kwijt.
  • Helaas, helaas. Dat rotding is vanmorgen weer terug.
Log In of Registreer om te reageren.