Foto's verdwenen uit de iCloud fotobibliotheek

Ongeveer 500 foto's en een paar video's van januari, februari en maart 2017 zijn opeens verdwenen uit de iCloud fotobibliotheek van de iPhone 6S van mijn vrouw.
Wij hebben contact opgenomen met Apple Support en nadat ze dit probleem naar hun engineers hebben gemeld hebben ze als oplossing meer dan 700 verwijderde foto's van 2015 en 2016 in de fotobibliotheek teug gezet maar de ontbrekende foto's zijn nog altijd verdwenen.
Is er een olossing voor dit probleem?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je die foto's ergens op je computer staan. Via een back-up?
  • Neen spijtig genoeg niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan heeft Apple alles gedaan wat mogelijk kon.
  • April 2017 aangepast
    Je hebt nog geluk. Vandaag heb ik mijn derde crash gehad in de iCloud fotobibliotheek.
    Wat gebeurt er na het opzetten van de bibliotheek.
    De mappenstructuur waarin mijn fotoalbums opgeslagen zijn verdwijnt, de albums (> 4000 stuks) met daarin de foto's/films blijven bestaan in een lange ongesorteerde rij.

    De enige oplossing die Apple mij na de 1e crash bood was het handmatig leegmaken van de fotobibliotheek (>50000) en weer opnieuw beginnen.

    Na de 2e crash hetzelfde advies met dien verstande dat ik nu >50000! items één voor één moest aanklikken en in porties van 50 verwijderen en nadat de prullenbak 500 items bevatte ook deze weer legen, anders blijven ze nog 30 dagen staan.

    Vandaag de derde crash, ik heb de neiging om de icloud foto-app niet meer te gebruiken en mijn opslagabonnement van 1Tb op te zeggen.
    Maar misschien heeft iemand de oplossing.

    Als laatste wil ik nog toevoegen dat de problemen ontstaan zijn na de 1e installatie van OSX Sierra en daarna bij elke grote update.
  • Ik heb net hetzelfde probleem als Simon. Heb al verschillende keren de fotobibliotheek teruggezet via Time Machine maar steeds terug problemen met albums die uit de mappen verdwijnen. De laatste keer verdwenen zelfs al de mappen en al de albums. De foto's staan nog wel in iCloud maar geen mappen en albumstructuur. Een deel van de mappen is teruggekomen maar zeker niet allemaal. @Simon, wat is voor u de oplossing geweest?
  • Al jaren achtereen verdwijnen na een update van MACOS of IOS mijn albums en mappen in Foto's/icloud. Welke oplossing is er voor dit probleem?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is heel erg vreemd @cmb167. Maak je gebruik van reservekopieën en iCloud foto? En vind je de foto albums, of allesinds de foto's daar niet in terug?
  • De foto's staan allemaal nog wel in iCloud, maar de mappen- en albumstructuur is verdwenen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    En heb je een back up op je computer?
  • Jazeker! Dat heb ik inmiddels wel geleerd om een back up te maken alvorens een update van een systeem te installeren.
Log In of Registreer om te reageren.