Wat zou jij doen?

October 2017 aangepast in Apple bytes
Ik heb een iMac 21,5” late 2013 met 1TB HDD. Ik heb de keus tussen de volgens opties:
– HDD vervangen voor 1TB SSD, 2 jaar garantie – kosten €550

– Refurbished iMac 21,5” – 4K Retina – 3.1GHz Intel Quad-Core i5 – late 2015 met 1TB fusion – 2 jaar garantie – kosten na inruil mijn iMac ca. €900

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De laatste mogelijkheid. Anders dan bij laptop is een iMac als refurbished een zeer goede keuze, rekening houdend met de batterij.
  • Ik zou ook gaan voor die 4K 21 inch en dan met name vanwege het retina scherm. Ook de hardware is nieuwer.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op zich zou ik niet specifiek gaan voor het Retina scherm, leuk meegenomen, die betere kleuren en scherper beeld, maar mede door het retinascherm is de processor kracht wel groter van die computer. Samen met die AL ingebouwde Fusion drive is je computer wel pakken sneller.
  • October 2017 aangepast
    Het ei is gelegd. Ik heb gekozen voor het laten vervangen van de HDD door een SSD van 1 TB. De vrij jonge iMac icm met mijn budget hebben hierbij een rol gespeeld. Graag wil ik een advies over het gebruik van de TM en de TC. Ik wil de 2 TC’s graag gebruiken voor de TM, Superduper en iTunes ( ik wil de muziek en films vanaf de TC afspelen. Ergens las dat de schijf waar de TM backup op komt i.v.m. Spotlight niet meer voor andere doeleinden gebruikt kan worden, ook niet als deze op een aparte partitie staat. Er werd in dat artikel de tip gegeven om de TM op een USB schijf aan een van de TC’s te hangen (ik heb de oorspronkelijk HDD nog). In dat geval kan ik 1 TC voor *Media* en *Data* en de andere voor Superduper en andere backups gebruiken. Maar dan wel beide TC’s in 2 partitie opdelen. Graag jullie commentaar op de set-up.
Log In of Registreer om te reageren.