Foto's vervormen in macOS Mail

October 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Wanneer ik foto's verstuur als bijlage in Mac Mail, dan komen die vaak heel vervormd aan bij de ontvanger. Dat is niet altijd, maar vaak wel. Iemand een idee hoe dat komt?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat zijn de Mail clients van jou en de ontvanger? En in welk programma haalt deze de mail op? Is het bij meerdere ontvangers?

    Wat voor foto's zijn dit? Gemaakt op een DSLR camera, een iPhone, ander merk, compakt camera, schermafbeelding, export van een programma, afbeelding van het internet.
    Als je dit eerst verpakt als ZIP en dan verstuurd, is dit nog zo?
  • Ik heb ditzelfde probleem. Daarom ben ik ooit van mail over gestapt naar Thunderbird.
    Dat gaf ook veel onhandigheden waar ik na 2 jaar nog steeds niet mee kon werken.

    Ik heb afgelopen week een mail gestuurd naar zo'n 30 verschillende mensen. Allen dezelfde tekst en bijna dezelfde afbeelding. Een PDF uit photoshop. Eén klant heeft helemaal geen bijlage, maar ik krijg meerdere meldingen van uitgetrokken afbeeldingen, dus compleet vervormt. Ik weet niet welke programma's zij gebruiken, maar ik zou het het liefst zo algemeen mogelijk versturen, zodat het geen problemen oplevert.

    Op dit moment ben ik ze maar aan het versturen met wetransfer, maar dat vindt ik erg omslachtig voor bestandjes van 6 mb p.st.

    Wie heeft er een oplossing?

    Ik hoor het graag.

    Groetjes,

    Emiel
Log In of Registreer om te reageren.