Time Machine veranderd de bestandsindeling op mijn externe harde schijf voor een back-up, waarom?

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Waarom maakt Time machine een andere bestandsindeling op mijn externe harde schijf?
Deze is 2 terrabite groot en was normaal bedoeld om gegevens van mijn Pc over te brengen naar de i Mac
kan ik deze nu nog gewoon gebruiken om gegevens over te brengen?
Mvg,
Patrick

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2013 aangepast
    Die externe HDD is waarschijnlijk geformatteerd in FAT32.

    Time Machine kan geen backups maken op een externe HDD geformatteerd in FAT32 gezien de beperkingen van dit antieke bestandssysteem. Time Machine heeft een externe HDD met een GUID partition table nodig en geformatteerd in Mac OS Extended (Journaled).

    Als je op de Windows PC HFS+ drivers installeert kan je die externe HDD met een Time Machine backup op gebruiken op een Windows PC.

    http://www.paragon-software.com/home/hfs-windows/
  • Als aanvulling op bovenstaande post zou ik voorzichtig te werk gaan. De HFS+ drivers zijn niet van Microsoft zelf en kunnen in het ergste geval zorgen voor gegevensverlies.
    In veel gevallen werkt het prima maar in sommige gevallen gaat het mis, en die data is niet makkelijk terug te halen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Over de drivers van Paragon moet men zich niet veel zorgen maken. Die drivers worden ook gebruikt in de virtualisatie software van Parallels.
Log In of Registreer om te reageren.