Pas aan in Foto's werkt niet meer in High Sierra

Filters werkt nog en 'snij bij' ook maar bij 'pas aan' kan ik niet retoucheren, contrast verbeteren, schaduw of licht compenseren of rode ogen wegwerken.
Ik heb High Sierra opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niks uit.
Ook de gebruiksaanwijzing geeft geen duidelijkheid.
weet iemand raad?

Reacties

  • Bij pas aan:

    voor retoucheren en rode ogen verwijderen moet je eerst voor de bewuste functie het penseeltje aanvinken. Dat staat links, direct onder de functienaam en net voor de schuifregelaar van de grootte van het penseel. Als je dat penseeltje aanvinkt wordt het reversed (soort grijs) weergeven en zie je ook meteen een melding onderaan over je foto verschijnen. Vergeet dus ook niet de grootte van je penseel aan te passen, anders lijkt het net of je niets doet.

    Voor contrast moet je de optie "Licht" openvouwen en vervolgens opties openvouwen. Daar vind je naast een contrastregelaar (schuifbalkje) nog meer opties zoals belichting, zwartpunt, etc.
  • Johnny dank voor je reactie,

    Waarschijnlijk heeft iedereen wat meer gekregen bij de update naar HS dan ik, want ik heb enkel een penseel [pipetje] bij de witbalans en bij al de anderen niet.
    Witbalans heeft ook als enige een schuifbalkje. zie schermafb.
  • Sorry dat ik jullie lastigviel.. er staan [bij anderen] kleine driehoekjes bij de functies om ze te activeren. door op goed geluk te klikken heb ik ze nu ook geactiveerd.

    hier kan dus een slotje op

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.