Appletips berichten werken niet goed meer, opnieuw aanmelden?

September 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds kort krijg ik bericht van Apple tips met Sluit of Toon te zien. echter bij Toon aantikken krijg ik ,,Niet te vinden,, in het engels
Bij de tips zit ook wel Sluit en Open bij. Het vertrouwde bericht. Oorzaak weet ik niet

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    Het zou kunnen dat je problemen hebt ervaren met de push eerder deze week. We zijn namelijk overgestapt op een nieuwe dienst, tijdens die overstap kan dit probleem zijn veroorzaakt. De nieuwe meldingen tonen overigens geen 'Sluit', 'open' of 'toon' meer. Door te klikken op de melding wordt de pagina's geopend.

    Als je problemen ervaart kun je het beste je opnieuw aanmelden ▸ https://www.appletips.nl/foutmelding-push/
  • September 2017 aangepast
    Beste allemaal een vraagje . In mijn berichtgeving krijg regelmatig apple tips binnen maar sinds een aantal dagen kan ik ze niet meer openen. ik krijg dan de volgende melding 404 not Found.webarchive iemand een oplossing.Dank bij voorbaat
  • QuintenQuinten    Moderator
    Discussie samengevoegd.
  • De handeling gedaan, echter nog steeds geen berichten over appletips !!
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
  • Beste Wesley,
    Ook ik kon vanaf begin september de meeste appletips niet openen. Het tabblad vermeldt eerst: "untitled", om dit vervolgens te veranderen in "404 Not Found". Vervolgens lees je op de pagina van het tabblad (en deze ontving ik minder dan een uur geleden):

    "Not Found
    The requested URL /{"i":"d0d3985d-f7e2-4573-ac87-ccc28b1ed2df","u":"https://www.appletips.nl/vandaag-in-de-mac-app-store/","user_id":"67e41b5c-87e2-43c9-bbae-fb7f944fa9fb"} was not found on this server."

    Natuurlijk kan ik "https://... t/m ...vandaag-in-de-mac-app-store/" selecteren en in een lege adresbalk plakken om alsnog de appletip te kunnen lezen, maar het is wel onhandig.
    Uiteraard zocht ik eerst de fout bij onze mac, maar door het zoeken op internet werd ik toch gesterkt in de mening dat er ook iets kan worden verbeterd aan jullie eigen website.
    Ik stuitte op een site genaamd: metatags.nl, een site waarop je als sitebouwer je site kan laten beoordelen. Hier ging ik zoeken op: "not found". Dat leverde inderdaad een pagina op met 404 Not Found en een nieuwe zoekbalk.

    Als je de adresbalk van jullie site dan invult op hun site, dan krijgen jullie een groot compliment (79% ok) voor jullie website, maar bij naar beneden scrollen krijg je ook dit te lezen:
    Waar moet je meer tijd aan besteden?
    Op je website staan geen foutmeldingspagina's ingesteld.
    Wellicht kunnen jullie daar zelf ook iets mee?

    Alvast bedankt!
    Trees
  • Ook ik kreeg geen meldingen meer, maar na een aantal keren(!) de procedure te hebben doorlopen zoals appletips die aangeeft krijg ik ze nu wel weer, alleen.... nu krijg ik alles 2 of 3 keer???? Van niks naar multiple is wel wat overdadig
  • @Trees: volg de tip van Wesly van 18 september hierboven; problem solved.
    Overigens is er wel degeleijk een echte 404 aanwezig

    Home / 404-fout: pagina niet gevonden

    Oops! Sorry, de pagina is niet gevonden...

    Mogelijk bestaat de pagina niet meer of is de url niet correct, gebruik de instant zoekfunctie hieronder om artikelen terug te vinden op appletips.

    J.
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    Het is inderdaad een vervelend probleem die bij slechts 140 van onze bezoekers treft. Dit komt omdat we zijn overgestapt naar een nieuwe server voor onze pushes. Je kunt dit vrij eenvoudig oplossen via de stappen via onderstaande link. Het is een cookie-probleem eigenlijk. Bedankt voor het melden alleszins, hopen dat snel iedereen weer gewoon de pushes kan ontvangen.

    https://www.appletips.nl/foutmelding-push/
  • WesleyWesley    Beheerder
    @Lewie heb je dat probleem nog steeds dat het meerdere keren binnenkomt?
  • Hallo Wesley, ja maar het is wisselend, soms niet meestal wel. Vandaag heb ik b.v. helemaal geen berichten, Nou kan dat natuurlijk dat jullie vandaag nog niets gemeld hebben.
  • WesleyWesley    Beheerder
    We hebben vandaag wel degelijk pushmeldingen verstuurd. Heb je de cookies al gewist zoals ik eerder hier heb aangegeven.
  • Ja hoor, zoals ik al aangaf heb ik de procedure meermaals (moeten) doorlopen voordat ik succes had. Ik kreeg toen de meldingen en later in meervoud. Ik wis wel regelmatig mijn geschiedenis geheel. Vandaag heb ik geen meldingen ontvangen. Maar weer eens de hele procedure doorlopen. Ben benieuwd of ik morgen weer meldingen krijg, zal het laten weten.
  • Na het (weer) doorlopen van de procedure kreeg ik zonet weer twee keer dezelfde melding, die van IOS emailberichten verwijderen in plaats van archiveren. Allebei van 10 min geleden. Ergens gaat er toch iets niet goed, enerzijds wordt ergens niet onthouden dat ik meldingen wil ontvangen en moet ik telkens de procedure weer doorlopen en ergens wordt dan twee keer opdracht gegeven ze te sturen. Voor `High Sierra nooit last van gehad. Ligt het aan een bug in High Sierra of bij de nieuwe server van Aplletips?
  • WesleyWesley    Beheerder
    En beide meldingen zijn afkomstig van Safari? Toevallig ook niet Chrome/Firefox geïnstalleerd en daar ook toestemming voor gegeven. Hier hebben we geen last van dubbele meldingen, dus lastig te beoordelen zo.
  • Ja, beide meldingen zijn te zien in Safari. Ik heb ook Firefox geïnstalleerd maar die staat uit en heb ik geen toestemming gegeven. Overigens heb ik 'm nu 3 keer de laatste van 4 min. geleden. Alles onder de naam nieuwe post.
  • Sorry, klopt niet, het is niet dezelfde melding, deze gaat over het Mac OS beta programma verlaten, die heb ik wel maar 1 keer, snap er niks van.
  • October 2017 aangepast
    Sinds enkele dagen als ik berichten binnen krijg van appletips, dan kan ik die niet openen en krijg ik de volgende foutmelding.
    Graag uw hulp.
    Not Found

    The requested URL /{"i":"d76310b8-55a5-4fe0-8d0b-0943b9433d5d","u":"https://www.appletips.nl/hoe-het-os-x-beta-programma-verlaten/","user_id":"da2ba119-902c-4782-9bed-e29045992923"} was not found on this server.
  • Vanmorgen weer meldingen en wel 3 keer dezelfde. Het is de melding: IOS 11 en High Sierra: Aandenkens heet nu terugblikken en kan veel meer. Als ik er 1 verwijder of aanklik dan verdwijnen ze wel alledrie, dat is dan wel weer prettig.
  • En nu weer 2 meldingen die verschillend zijn. Het betreft: alles wat er nieuw is in macOS en Overzicht en afgeprijsde OSX apps.
    Geen dubbele. Moet ik dit nog even volhouden of hebben jullie hier genoeg aan?
  • Hallo Wesley,
    de volgende 4 apple tips van 14/10 geven geen pushmelding met recent geinstalleerde High Sierra 10.13 met Safari Versie 11.0 (13604.1.38.1.6)
    Safari gereset, cookies verwijderd, opnieuw aangemeld
    Websites Algemeen staat Aan op Reader
    Meldingen plugins appletips.nl staat Aan op Adobe, Java
    Google Chrome als 2e browser is niet actief

    Handmatig opgehaald 14/10 20:10 >
    Concept toont iPhone X Plus
    iOS 11: Automatische reader-weergave activeren of uitschakelen in Safari
    iOS 11 en High Sierra: Aandenkens heet nu Terugblikken
    appletips vandaag en let nu op ...
    de datum in de licht grijze header van vandaag staat op 12 september 2017 ... (template ?)

    Let me know
    JanV

  • En nu weer 2 dezelfde meldingen over appletips today dagelijks overzicht. Ik stop met dit hier te melden, het probleem lijkt me nu wel duidelijk, nu nog de oplossing.
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    Hebben jullie een adblocker of welke plugin dan ook geinstalleerd in Safari?

    @lewie waarom jij alles dubbel of meerdere malen krijgt is ons voorlopig niet duidelijk. In therorie kan het niet, maar het gebeurt wel. Het is wel zo dat je meerdere meldingen krijgt als je tijdens de melding niet aanwezig was. Stel de hele dag is de Mac niet aan geweest, krijg je de gemiste meldingen van die dag wanneer je de Mac inschakelt.

    Als je deze website in safari bezoekt krijg je een ID, als je die even doorgeeft kunnen we weer verder. http://appletips.nl/onesignal.html

    @JanV ik mis even wat probleem is, ontvang je ze nu weer wel? Safari ▸ Menubalk ▸ Safari ▸ Voorkeuren ▸ Websites ▸ Meldingen Is belangrijk dat appletips actief is, de rest maakt weinig uit. De ‘reader’functie kun je uitschakelen. De datum is inderdaad een ‘foutje’ bedankt
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    @giljom Helaas ben je niet de enige met dit probleem. Heb je een adblocker of eender welke plug-in geinstalleerd in Safari? En wel of geen high Sierra?
  • October 2017 aangepast
    Bedankt voor uw hulp, ik heb de macOS Sierra, maar heb mij al meermaals afgevraagd, of ik die high siërra kan installeren, of wat moet ik doen, ik heb interdaad een adblokker geïnstalleerd , maar ik heb die nu juist uitgeschakeld, wat moet ik nu juist doen om het probleem opeten lossen.
  • Vanmorgen weer een enkelvoudige melding. ID:67977b3d-2324-494e-9556-49d3eb9b6319
  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2017 aangepast
    Na een hoop gepuzzel en getest zijn we tot de conclusie gekomen dat het probleem waarschijnlijk is opgetreden door de laatste update van Safari. Door de nieuwe cookie-regeling in safari gaat er iets mis. Om de appletips meldingen te kunnen ontvangen moet je een aantal stappen doorlopen. Deze hebben we hier uitgebreid uitgelegd: https://www.appletips.nl/foutmelding-push/

    Deze pagina krijgt nu iedereen te zien in plaats van de vreemde foutmelding die eerst te zien was. Wie problemen blijft ervaren kan beter de meldingen uitschakelen tot er een update voor safari is die hopelijk het probleem kan oplossen. Adblockers kunnen overigens dit probleem ook veroorzaken, daar kunnen we helaas geen ondersteuning voor bieden.
Log In of Registreer om te reageren.