CleanMyMac niet gebruiken?

October 2015 aangepast in Algemeen
Apple geeft aan CleanMyMac niet te gebruiken ! Klopt dat is het program te intensief ? En haalt het meer weg dan nodig is ?
Grt.Hans

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar heb je dit teruggevonden? Staat hier van geen extra uitleg bij? Het programma zal inderdaad wel een hoge kuisfactor hebben, maar of dat dit je computer kan schaden, weet ik niet. Het kan ook zijn dat er malware in omloop is die zich voordoet als cleanMyMac, waardoor Apple dit aanraad niet te installeren.
  • @ Hans,
    Apple geeft aan CleanMyMac niet te gebruiken !
    De beste advies voor alle Mac gebruikers.

    Als u uw Mac liefhebt gebruikt géén CleanMyMac.
    Velen zijn u voor met problemen nadat ze CMM hebben gebruikt.

  • Wat te doen als je CleanMyMac wel gebruikt.
    Heb recentelijk nog versie 3 geïnstalleerd.
    Zou dat de reden zijn dat ik geen e-mail bijlage als PDF en fotootjes in jpg kan openen?
  • Ik heb Clean My Mac nu een paar keer gebruikt en vaak ontstaan er problemen achteraf. CMM verwijdert te veel, 1 keer heb ik bijvoorbeeld na gebruik van CMM via Time Machine mijn iMovie-library moeten terugzetten omdat CMM beeldmateriaal van onderhanden projecten had "geschoond". De Mac wordt ook heel traag bij het voor het eerst opstarten van sommige programa's na de schoningsactie door CMM, met als bijzonderheid dat CMM als eerste zelf piept dat het te lang duurt. Ironisch! Ik verwijder nu CMM!
  • Bij een recente chat sessie met Apple Care liet de technieker zich bijzonder negatief uit over Clean My Mac die soms ook noodzakelijke kleine bestandjes zou wissen/verwijderen - en vond hij dat deze app zeker niet nodig was? Iemand die hiermee eens is of niet??
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.