Contacten synchroniseert niet met iCloud

September 2017 aangepast in iCloud
Hallo gebruikers,

Ik heb een iPhone, iPad en een iMac. Het probleem is dat op mijn iPhone mijn contacten staan maar niet op de iPad en de iMac terwijl ik synchroniseer contacten met iCloud al aan heb staan.
Ze hebben wel hetzelfde Apple ID eropaan.
Wie helpt me uit de brand?

Groeten,

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je verschillende email accounts op de iPhone actief, dat deze contacten met een ander account zijn gesynchroniseerd?
  • Ja ik denk de Outlook app. Daar staan van mij nog oude contacten op als ik die installeer op een iPhone. hoe zet ik dit dan uit en zorg dat het met iCloud sychroniseert?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is een moeilijkere zaak. Maar het kan met een omwegje.

    Ga naar Outlook (desktop), en zorg dat je daar de contacten export als VCARD zie link. Heb je geen toegang tot de Outlook app op je computer dan kan je ook exporteren via Outlook.com, dat is dan een .csv bestand en deze kan je dan weer importeren in de Contacten app op de mac. via iCloud.com kan je enkel .vfc (Vcard) formaat importeren.

    Nadat dit met succes is gebeurd, kan je de contacten verwijderen uit outlook, (stel dan ook even via instellingen Contacten in dat iCloud je standaard account is waar je nieuwe contacten aanmaakt).

    Voor meer info zie het artikel over hoe gmail contacten importeren in iCloud
  • thanks! je hebt me uit de brand gehaald! Blij mee!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.