Foutmelding van Google: Forbidden Error 403

September 2017 aangepast in Algemeen
Wie heeft er een oplossing voor een foutmelding van Google n.l. Forbidden Error 403 ??? Heb overal gezocht maar kan niet echt een oplossing vinden.Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank, Ed.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat betekend dat er een fout is in de benaming van de website url en/of er geen landings pagina zoals index.html is.
  • Hoi Quinten, bedankt voor je reactie, maar daar ik een simpele internetter ben heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen, zodat ik deze melding niet meer krijg. Ik hoop dat jij me kan uitleggen hoe ik precies tewerk moet gaan en de weg kan wijzen.
    Bij voorbaat dank,
    Ed.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke, ik zal mijn best doen:

    Je heb waarschijnlijk al eens gehoord van 404, dat betekend dat de website juist is maar de pagina niet bestaat bijvoorbeeld www.apple.com/katjes/index.php, op zich is er niks met de url verkeerd, alleen bestaat deze pagina niet.

    Een 403 is iets specifieker, het pad kan kloppen maar er is geen bestand dat zo noemt.

    >> webbrowsers zoeken standaard naar 1 bepaald bestand genaamd index, de extentie daarvan kan verschillen: htm, html, xhtml, php, en zo veel meer. Bestaat dit bestand niet of zoek je met jouw url naar de verkeerde dan krijg je een 403 error. Zoals www.apple.com/iphone/katjes.php.
    Vaak worden 403 errors ook getoont, als je geen toegang mag hebben tot een bepaald gedeelte van een website, als je niet ben ingelogd.


    Dus in jouw geval van Google, je zal eens moeten kijken of de url correct is of als je rechten (ingelogd) hebt om die pagina te bekijken.
Log In of Registreer om te reageren.