Verbinding Magic Mouse 2 en toetsenbord valt regelmatig uit

September 2017 aangepast in Algemeen
Ik ben in het bezit van een Imac 27 inch, macOS Sierra. Werkt prima, ben tevreden over deze pc na jaren lang Windows desktops te hebben gehad. Alleen de laatste tijd valt de verbinding van mijn draadloze toetsenbord en magic mouse 2 weg. Vooral als ik de Mac uit de slaapstand haal dan reageert het toetstenbord en muis niet. Als ik de toetsenbord via de oplaadstekker met de Imac verbind dan krijg ik contact. De muis moet ik een paar keer aan en uit zetten voordat ik contact heb. Bluetooth staat aan, beide hebben 100% power. Voorheen had ik hier nooit last van.
Iemand een idee?
Alvast dank,
Sjors

Reacties

  • Hier heb ik ook (soms) last van. Eén keer Bluetooth uit en weer aanzetten volstaat voor al je apparaten.
  • Bij mij hielp het door de Bluetooth voorkeuren weg te gooien.
  • September 2017 aangepast
    Dank voor jullie reactie. Even een vraag voordat ik mijzelf in de nesten werk. Hoe kan ik bluetooth weer aanzetten als mijn toetsenbord en muis niet meer werken omdat ik bluetooth heb uitgezet. De Mac geeft hiervoor ook een waarschuwing voor.
  • Ik ben weer wat verder; het uitzetten van Bleutooth kon ik niet via de statusbalk doen.
    Ben vervolgens gaan kijken hoe zoals Janauk aangaf de bluetooth voorkeuren kon verwijderen. Op deze site; https://macworld.nl/artikelen/mac/problemen-bluetooth-op-mac-68560/ het goed aangegeven en het lijkt nu te werken. Hopen dat het zo blijft.
    Dank voor jullie reacties.
Log In of Registreer om te reageren.