macOS High Sierra Beta geïnstalleerd, een zware bevalling

Gisteren macOS High Sierra Beta geinstalleerd op mijn macbook pro 2014 vanaf een USB maar het was even zweten want ik had mijn macHDD gewist vanuit het USB opstartmenu, de installatie van macOS High Sierra beta stopte steeds bij 11% ik kreeg de melding dat de installatie niet lukt en dat ik moet opstarten met de D (diagnose) toets, dit gedaan maar geen problemen gevonden. tot 2 keer toe geen succes gelukkig had ik nog een usb met gewoon Sierra erop maar ik denk ik geef het nog 1 poging ik heb toen mijn HDD nog een keer gewist vanuit de USB dit keer stond hij op APFS en toen is het gelukkig wel gelukt en draait mijn macbook weer

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2017 aangepast
    Op die manier installeert men ook geen Beta releases. Van een GM of publieke release kan men als het absoluut nodig is een USB installatie medium maken.

    Beta 1 is een full installer van 4,5 GB. De volgende Beta updates zijn kleiner. De GM Candidate en GM is dan weer een full installer van 4,5 GB. En die komen allemaal uit de Mac App Store.
  • Het was de de GM Candidate 10.13 (17a362a)
  • timoshatimosha    Moderator
    Iedereen mag van mij doen wat hij of zij wil. Ik huldig de uitspraak van Frederik de Grote: "chacun son choix".

    Ik zou je toch willen waarschuwen voor jouw onorthodoxe manier om Beta's te installeren. In sommige Beta's, zoals de GM Candidate, zit ook een firmware update. Dat kan problemen veroorzaken als je de Beta niet op de juiste manier installeert. Maar dat heb je nu aan den lijve ondervonden.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.