Ervaringen met @icloud.com mail?

September 2017 aangepast in iCloud
Ik denk erover om over te stappen naar @iCloud.com mail. De reden hiervan is de enorme hoeveelheid spam die ik via KPN mail ontvang. Zijn er forumlezers die ervaring hebben met de iCloud mailservice? De prullenmand fungeert momenteel als mijn archief. Is het mogelijk de inhoud van mijn huidige KPN mail (IMAP) prullenmand (ca. 6000 mailtjes) te importeren in de iCloud mailservice. En ik las dat de prullenmand van iCloud mail standaard na 30 dagen wordt geleegd. Is dit aan te passen naar "nooit" of handmatig?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2017 aangepast
    En ik las dat de prullenmand van iCloud mail standaard na 30 dagen wordt geleegd. Is dit aan te passen naar "nooit" of handmatig?
    Ik weet niet waar je dat allemaal gelezen hebt maar in de standaard macOS Mail app kan men dat aanpassen



    Als je uitsluitend de iCloud Mail web client gebruikt wordt de prullenmand na dertig dagen gewist maar de macOS client "overruled" dat.

    Het is de mail client die bepaalt wat er met de gewiste berichten moet gebeuren op de IMAP servers. Voor het overige werkt iCloud Mail strikt volgens de IMAP en SMTP protocollen.

    In de standaard macOS Mail app kan je de inhoud van de KPN postbussen zonder problemen verplaatsen naar de iCloud Mail postbussen (cut and paste). In plaats van de prullenmand kan je dan misschien de iCloud Archief postbus gebruiken om mail te archiveren. Documenten in de prullenbak archiveren noemt men in Vlaanderen "verticaal klassement".

    Ik gebruik alleen en uitsluitend iCloud Mail en de voorgangers mac.com (sinds 2001) en me.com tot grote tevredenheid.
  • September 2017 aangepast
    @ Timosha, bedankt voor de duidelijke uitleg. Wordt de prullenmand in iCloud of op de Mac opgeslagen? En ik heb destijds een iCloud mailadres door Apple toegewezen gekregen. Kan ik nu nog een ander hoofdaccount aanmaken, of zit ik aan het oorspronkelijke hoofdaccount vast?
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan nog drie (3) aliassen aanmaken op dat iCloud mail account.
  • Hoi,
    Werk al een paar jaar met een ICloud account, werkt prima en gelukkig geen spammails meer.
Log In of Registreer om te reageren.