Verborgen fotolijsten in Pages 6.2?

July 2017 aangepast in Algemeen
In Pages 9 had ik ooit de verborgen fotolijsten geactiveerd, kan dit ook in Pages 6.2?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    in dit artikel uit https://www.appletips.nl/verborgen-extra-fotolijsten-activeren-in-pages-09/ word het uitgelegd met versie 4
  • July 2017 aangepast
    Dit is voor de oude versie van Pages 09, ik zoek de verborgen fotolijsten in Pages 6.2
  • August 2017 aangepast
    Wanneer ik op Finder, Progamma's klik en dan op Pages met de rechter muisklik dan op Toon pakketinhoud, Contents, Resources, Frames.
    En daar staan heel veel frames / fotolijsten die niet in het gewone programma zichtbaar zijn. Ze zijn er dus wel, maar hoe kan ik ze gebruiken?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Ervand,

    Ik heb een manier gevonden om deze terug te halen.
    Zorg dat je uit de App Store Xcode hebt geïnstalleerd op je computer.

    Vervolgens ga je in Finder naar volgend bestandje:
    /Applications/Pages.app/Contents/Resources/Frames/FrameInspectorLayoutInfo.plist
    - Dupliceer dit bestand in dezelfde map en geef dit de naam FrameInspectorLayoutInfoOLD.plist
    - En plaats het origineel bestandje met behulp van de Alt ⌥ op je Bureaublad (omdat je geen schrijfrechten hebt in de Resources map-.
    - Sleep nu het bestandje naar Xcode, als Xcode nog iets moet installeren laat dit gebeuren en doe het achteraf opnieuw.
    - Vul nu het bestand aan met de Frames. Een lijstje met namen vind je op dit forum terug.
    - Als dit gebeurd is krijg je dan een bestandje dat er bijvoorbeeld uitziet als dit

    - Bewaar nu het bestandje. En sluit Xcode. Kopieër nu het bestandje terug naar de Frames map van Pages.
    - Start nu Pages op of herstart het programma om het resultaat te zien.

    Een volledig lijstje en voorbeeldbestanden met alle frames voor elk programma vind je op deze pagina terug.
  • Een paar keer heb ik nu uw antwoord uitgeprobeerd.
    Xcode heb ik opnieuw geïnstalleerd ( voor de installatie van ElCapitan en daarna Sierra had ik die wel).
    Wat ik niet begrijp is dat ik de woorden die u met geel gemarkeerd hebt, ingetikt heb in Finder, zoek, maar geen enkel resultaat krijg. Toen ik het op mijn manier deed zoals ik al beschreven heb: Finder, Programma's, Pages, met rechter-muisklik Toon pakketinhoud, Contents, Resources en Frames, dan kom ik er wel en zie ik ook FrameInspectorLayoutInfo.plist, maar dan weet ik niet hoe ik het moet dupliceren. Eruit slepen naar het bureaublad misschien?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan inderdaad dit bestand gerust kopieren naar het bureaublad, daar bewerken en ook weer terug plaatsen
  • Top, ga ik proberen.
  • Nee dit ga ik niet doen, dit is mij te ingewikkeld. Ik was op zoek naar de eenvoudigere manier zoals in Pages 0.9
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is momenteel de eenvoudigste manier.
Log In of Registreer om te reageren.