Virus op mijn iPhone? Continu worden doorgestuurd naar aparte websites.

Hallo,

iPhone staat bekend om de goede beveiliging, maar is het ook mogelijk dat je een virus hebt op je telefoon? Ik word soms namelijk automatisch doorgelinkt naar websites met advertenties zoals ''u heeft een gratis .... gewonnen''. Daarnaast is de websiteadres ook vreemd, prizemeshugenner
.men?!

Ik heb dit vooral als ik op Facebook rondkijk en een link aanklik om het artikel te kunnen lezen. Dit zijn vrij betrouwbare Facebookpagina's zoals RTLNieuws of Cosmopolitan. Het is overigens niet zo dat ik op een advertentie klik en word doorgestuurd naar een andere pagina. Het gebeurt gewoon automatisch tijdens het openen van een artikel.

Ik heb hieronder een screenshot gemaakt van de pagina waar ik opeens naar toe word doorgestuurd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit kan worden verholpen?
Ik heb overigens al het artikel ''iOS: Frauduleuze pop-up meldingen in Safari verwijderen'' bekeken, en javascript uitgeschakeld en webgeschiedenis verwijderd, maar geen resultaat.. Het blijft gebeuren..

Alvast bedankt!

Reacties

  • September 2017 aangepast
    Ik krijg onverwacht het bijgaande bericht over virussen op m'n iPhone 5s
    Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit voorkomen?


  • timoshatimosha    Moderator
    September 2017 aangepast
    Dat is spam. Klik nergens op en verwijder het bericht. Je kan dat voorkomen door niet te veel obscure websites te bezoeken.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Inderdaad spam en negeren, soortgelijke meldingen en oplossingen: https://www.appletips.nl/ios-frauduleuze-pop-up-meldingen-in-safari/
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.

    @Jenny
    Er zijn geen virussen voor de iPhone. Wel adware en spam.
  • Maar ik krijg het automatisch als ik een artikel open op facebook. Je hebt soms bijv. een artikel dat je moet openen, en als je er op klikt opent het een soort van internet browser in je facebook, waarna ik automatisch word doorgestuurd.

    Het ligt volgensmij aan mijn telefoon en niet aan het bericht. Want mijn zusje heeft nergens last van en die facebook pagina's hebben honderdduizendenlikes, dus denk niet dat zij dat zelf spammen..
Log In of Registreer om te reageren.