Foto's na back-up op externe hdd in wanorde in iPhoto

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo, ik heb een back-up gedaan van mijn Macbook Pro op een Lacie ex.hdd en heb nadien vastgesteld dat al mijn foto's in wanorde stonden in Iphoto. Ik durf de ex. had niet meer aan te sluiten tot ik weet wat er fout is gelopen. Ik heb waarschijnlijk een fout begaan, maar weet niet wat. De schijf is vroeger ook al eens gebruikt op een Windows PC, maar niet geformatteerd voor gebruik op de Mac.

Heeft er al eens iemand hetzelfde meegemaakt en kunnen oplossen?

Mvg.,

Philmar

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als die externe HDD in FAT32 geformatteerd is kan het zijn de iPhoto bibliotheek totaal verknoeid is. Hoe heb je die backup gemaakt?
  • Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik feb de back-up gemaakt met Time Machine. Ik had de externe schijf aangesloten en gewoon het scherm gevolgd, met als resultaat de wanorde van al mijn foto's ( +/- 15000 ). Ondertussen heb ik dit al wel rechtgezet.

    Philippe
  • Hoi Philippe,

    Hoe heb je dit dan recht gezet, misschien dat iemand anders daar weer van kan leren.

    mvg Patrick
  • Hoi Patrick,

    op wknd geweest.
    Wat ik bedoelde met rechtgezet is dat ik de foto's op mijn Mac terug heb kunnen ordenen met hulp van mijn zoon. Een immens werk. Op zijn Mac stond het nog zoals het voorheen was. Ik dacht dat FAT 32 voor beide besturingssystemen zou kunnen gebruikt worden, maar blijkbaar niet.

    Groetjes,

    Philippe
  • timoshatimosha    Moderator
    @philmar

    FAT32 is een antiek bestandssysteem met heel wat beperkingen. Als je dan toch absoluut FAT (File Allocation Table) wil gebruiken kan je beter de HDD formatteren in exFAT.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/ExFAT
Log In of Registreer om te reageren.