Filevault inschakelen of niet?

August 2017 aangepast in Algemeen
Ik heb ergens gelezen dat het veiliger is Filevault in te schakelen, dat is op mijn Mac nog niet gebeurd, is het beter dat ik die inschakel, graag uw mening voor ik iets verkeerd doe.

Reacties

  • Sorry voor mijn bericht, ik was wat te snel.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan het inderdaad inschakelen, maar als het voor privé gebruik is, is het eigenlijk niet nodig, tenzij je voor de staatsveiligheid werkt ;)
  • Ok bedankt Quinten, in heb het ingeschakeld, het is waarschijnlijk beter.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je gegevens worden versleuteld, dat betekend ook dat je gegevens verloren zijn als bijvoorbeeld je harde schijf crasht en het dus onmogelijk word om met een manuele lezer de schijf uit te lezen.
  • Quinten, misschien hebt ge gelijk, ik had het niet moeten doen, kan ik dat ongedaan maken, of is dat zeer omslachtig.
  • Quinten, ik heb een schijf van 500 GB, en ik heb nog 462 GB beschikbaar, zou ik dat terug kunnen uitschakelen, wat ik voel mij daar niet goed bij, ik ben maar een leek, graag uw hulp.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja hoor, dat kan perfect worden terug gedraaid, net zoals het inschakelen, duurt dit even.
  • Quinten die heeft de ganse nacht gedraaid om te activeren, als hij gedaan heeft ga ik hem terug deactiveren, ik hoop dat et lukt, ik hou u op de hoogte.
Log In of Registreer om te reageren.