Netwerk Time Capsule en Airport

August 2017 aangepast in Airport en netwerken
Er is de volgende hardware: modem; switch; tweemaal time-capsule; viermaal airport express; twee iMacs; twee iPhones; twee iPads.
Het netwerk is ingesteld. Een iMac is bedraad met een time-capsule. Op deze time-capsule is het netwerk ingesteld.
De rest staat op breid draadloos netwerk uit.

Als ik de andere time-capsuel bedraad aansluit gaat het netwerk als lus werken. Hoe los ik dit op?
Hetzelfde geld voor een airport express

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Stel de tweede Time Capsule in brugmodus in:


  • Timosha,
    Dank.
    De tweede Time Capsule kan niet in brugmodus worden geactiveerd.
    Dat keuzevak is licht grijs en dus niet benaderbaar.

  • Timosha,

    Of een van je collega's.

    Zijn de instellingen niet goed?
  • Ik heb ongeveer dezelfde setting. Zet beide TC's op "maak netwerk aan". Ik heb alle netwerknamen en wachtwoorden gelijk gehouden. Het modem verzorgd de DHCP en NAT, dus op beide TC's staat, zoals boven aangegeven, de router uitgeschakeld (brugmodus). Ik laat wel de TC's de WiFi verzorgen, en heb deze functie op de router uitgeschakeld. Suc6
  • timoshatimosha    Moderator
    @adrian

    Als je de tweede TC met een Ethernetkabel aan de de primaire TC aansluit moet "breid draadloos netwerk" wel uit staan.
  • August 2017 aangepast
    Kan iemand mij de instellingen doorgeven van de Time-Machine, die als basis dient in een bestaand netwerk dat al beschikt over internettoegang en een router die al IP-adressen verstrekt?
    De airport Woonkamer 2 ende Time-Machine van Carla willen we bedraad aansluiten maar dat gaat het systeem "loopen".
    Buiten de Time-Machine Adrian is de brugmodus niet benaderbaar in de andere apparaten.
    twee afbeeldingen.

  • Jos, dank je wel.
    Ik ga proberen je instructie uit te voeren.

    Adrian
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2017 aangepast
    @adrian

    Die TC van Carla is nog altijd draadloos verbonden (breid draadloos netwerk uit) en niet met een Ethernetkabel op de WAN-poort. Het is het één of het ander. Niet beiden.

    Lees ook het onderstaande artikel van Apple:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204616
  • Yes, de gouden tip.

    DANK BEIDE!!!
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het werkt. :)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.