Inloggen na update niet meer mogelijk?

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
2 dagen geleden heb ik de update uitgevoerd van Yosemite naar El Capitan op mijn iMac.
Nu zit ik met een probleem om in te loggen.
Als ik de pc opstart, kan ik zonder één enkel probleem mijn paswoord ingeven om in te loggen.
Als de pc uit sluimerstand komt en ik mijn paswoord wil ingeven, lukt dit niet omdat er precies al een hele reeks tekens ingegeven worden. Ik kan ze ook niet verwijderen ofzo. Dus inloggen niet meer mogelijk.
Alleen als ik iMac dan geforceerd uitschakel en weer inschakel, is het inlogprobleem weer opgelost.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het kan eens helpen om in te loggen via Save mode.
    Opstarten met shift knop ingedrukt tot Apple logo verschijnt, dan mag je loslaten
    Is FileVault ingesteld dan houd je de shift knop ingedrukt tot wanneer het eerste inlogscherm verschijnt, nadien moet je nog eens inloggen voor Finder te activeren.
    Meer info: https://support.apple.com/en-us/HT201262
  • Mijn iMac cursor blinkt niet in het "Typ wachtwoord" vakje (blinkt 1 maal m.b.v. muisaanwijzer) maar ik kan niet inloggen. Ik heb 2 x ge-herstart en 1 x na totale ZetUit. Wie weet oplossing?
  • Oplossing is gevonden door na het uitzetten de 220V stekker een paar minuten uit de iMac te trekken bedankt voor de aandacht.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Klopt dat is een SMC-reset
Log In of Registreer om te reageren.