iTunes blijft opnieuw opstarten

Goedemorgen,

Mijn iTunes heeft nu al een paar maanden dat als ik die afsluit dat hij vanzelf direct terug herstart.
Ook als ik dat doe via cmd+alt+esc. > Geforceerd stoppen.
Erg lastig eigenlijk.

Heeft iemand dit zelfde probleem of een oplossing?

Alvast bedankt!

-- Timothy

EDIT: Hij heeft dit niet altijd. Af en toe sluit hij ook gewoon in één keer.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik je "tooltjes" die iets doen met iTunes? Bijvoorbeeld "tooltjes" die de onderliggende functies van iTunes gebruiken?
  • Goh, @Timosha, Ik heb absoluut geen idee wat je daarmee zou kunnen bedoelen.

    Ik heb wel mijn iTunes bibliotheek op een externe HDD staan. Maar die laat ik er altijd inzitten totdat iTunes is afgesloten, zodat hij die terug netjes kan opslaan.
  • timoshatimosha    Moderator
    1) Heb je een iPhone/iPad die over Wi-Fi tracht te synchroniseren met iTunes?

    2) Heb je externe luidsprekers (met eventueel een ingebouwde voeding) aangesloten aan de Mac?

    3) Gebruik je een Apple infrarood afstandsbediening met die Mac?
  • 1: Nee.
    2: Nee.
    3: Nee geeft teveel problemen als ik m'n AppleTV probeer te bedienen! :)

    Vaak heb ik het probleem als iTunes aangebleven is terwijl ik mijn Macbook dicht heb gehad... Misschien heeft dat er iets mee te maken? Want ondertussen is iTunes al wel gesloten, maar het doet zich vaker voor, dus het is niet eenmalig probleempje.

    Thanks anyway voor je snelle antwoord(en)!
  • timoshatimosha    Moderator
    Het begint moeilijk te worden ;-) Als die externe HDD in FAT32 (of NTFS met Mac drivers) geformatteerd is kan er ook een probleempje zijn met de "delayed write". Dus, hoe is die externe HDD geformatteerd?
  • Ik maak het er niet makkelijker op nee. Sorry ;)

    Hij is Mac Journaled geformatteerd. :) Kan dat probleem het dan nog zijn? Klinkt wel alsof dat er iets mee te maken heeft, want als ik iTunes later probeer af te sluiten, doet hij het soms wel in 1 keer...
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2013 aangepast
    Nee, in HFS+ wordt alles weggeschreven als de HDD wordt verwijderd (met eject).

    Kijk ook nog eens in System Preferences -> Users & Groups -> Current User -> Login Options -> Login Items of daar iets staat van iTunes. iTunes Helper bijvoorbeeld. Indien dat het geval is dan verwijder dat.
  • Daar stond inderdaad iTunesHelper. Heb dat verwijderd. Hopelijk werkt dat!

    Thanks voor de hulp in ieder geval!

    Fijne feestdagen alvast!
Log In of Registreer om te reageren.