Wachtwoord - Apple ID herstel - blijf rondje draaien

Mijn zoon heeft mijn oude iPhone overgenomen en een 'leuke' beveiligingscode gebruikt die hij een half uur later niet meer wist. De telefoon blokkeerde. Ik ben sindsdien bezig om deze te de-blokkeren, maar blijf in een rondje draaien. Ik ga naar apple support, mn id weet ik, dus dat gaat goed. Vervolgens weet ik het ww niet, daar vraag ik dan hulp bij. Dan volgt de melding; je verzoekt om account herstel, instructies zullen naar het volgende nummer worden ge-sms't met instructies. De instructies komen, alleen die verwijzen naar dezelfde pagina, waar ik dezelfde handelingen moet verrichten. En dan mag ik weer een paar dagen (lees 2 weken) wachten. Ik weet niet hoe ik hieruit moet komen. Kan iemand me hierbij helpen? de vraag is dus: hoe moet ik het accountherstel zo doen dat ik het vergeten wachtwoord opnieuw in kan stellen?. Of pak ik het helemaal verkeerd aan? dat kan natuurlijk ook.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    July 2017 aangepast
    Je kan deze Apple support pagina volgen en anders moet je zoals onderaan Apple Support contacteren, zij kunnen als enige je aan het account helpen.

    Ben je het wachtwoord vergeten, maar je hebt bv een gsm-nummer opgegeven waarmee je kan verifiëren. Dan ga je best naar iforgot.apple.com

    Apple vraagt normaal ook enkele beveiligingssystemen in te stellen, zo kan je kiezen voor geen extra beveiliging en dan moet je 2 vragen antwoorden, die je vooraf hebt ingesteld, Twee-staps verificatie, dan krijg je een sms/telefoontje met een 6 cijferige code. 2 factor verificatie, je krijgt de 6 cijferige code op een ander Apple toestel waarop je met je Apple account bent ingelogd. Deze instellingen vind je terug onder appleid.apple.com

    Enkele tips: Heeft hij ooit met zijn account ergens anders ingelogd. icloud.com op een computer en dan het wachtwoord bewaard in sleutelhanger op de mac, die kan je altijd raadplegen in het programma Sleutelhanger.
Log In of Registreer om te reageren.