iCloud fotobibliotheek opnieuw inschakelen lukt niet

Hallo,

Heb vorige week al mijn foto's in de iCloud bibliotheek geplaatst via de mac.
Bij voorkeur iCloud bibliotheek aangevinkt en alles ging prima.
Nu wilde vandaag mijn mac niet goed synchroniseren en dacht zet in de iCloud bibliotheek even uit en weer aan in de hoop dat deze weer goed zou gaan werken.
Nu zegt de iCloud dat ik niet genoeg ruimte meer over heb ( 23 gb tegenover 25 gb aan foto's op mijn schijf)
Hoe nu verder? de foto's staan al in de bibliotheek en wil ze niet nog een keer extra daar naar toe kopiëren.

Moet ik nu eerst mij data verhogen of is er nog een andere truck zoals voorkeur terugzetten (hoe dan?)


André

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit zal niet gaan over de iCloud opslag (dit is 5 of 50 GB) dit gaat over je vrije ruimte op je computer. Als je via ICloud.com al je fotos kan terug vinden mag je de foto bibliotheek op je computer legen (zo heb je weer vrije ruimte) en je iCloud bibliotheek opnieuw koppelen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Een andere manier, op hoe jij het vraagt. Als je een Time Machine backup hebt, je schijf te wissen via de recovery mode en de backup terug te plaatsen met iCloud terug gelinkt.
  • Uit en weer inloggen op iCloud is duidelijk NIET de bedoeling. In Mei waren er op Genius onder iCloud ook al enkele voorbeelden.
    iCloud ziet blijkbaar dan alle bestanden als nieuw.
  • Heel bijzonder dat een gebruikersvriendelijke oplossing niet voorhanden lijkt te zijn.

    https://genius.appletips.nl/discussion/4302/uit-en-weer-inloggen-in-iCloud
Log In of Registreer om te reageren.