Aantal stappen, handleiding en bandjes van derden

Ik heb sinds kort een Apple Watch.

Enkele vragen over de stappenteller van de activiteiten app:
Kun je op het hoofdscherm het aantal stappen zien? Ik moet nu eerst de applicatie aanklikken, en naar onder scrollen waar ik de aantal stappen zie.
Kan ik ook ergens mijn stappendoel wijzigen? Heb enkel kunnen vinden dat ik mijn kcal verbruik doel kan wijzigen.

Algemeen:
Is er ergens een soort handleiding ofzo of goede uitleg te vinden (in het Nederlands) voor nieuwe Watch gebruikers waar handige tips in staan of worden uitgelegd?

Tot slot, hebben jullie ervaring met van die goedkope bandjes van bv. AliExpress?

Hoor het graag.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Activiteiten app
    Je zou je aantal stappen kunnen zien met een app van derden die complicaties op de AW kan tonen, maar dit zijn dan enkel de stappen die de app telt, terwijl die actief is. Maw dit verbruikt batterij en is niet accuraat als de Apple watch die zelf de stappen samen met je iPhone kan tellen.

    Stappen doel kan je nie in de standaard applicatie van Apple weinigen enkel je kcal-doel, Maw, opnieuw app van derde of je gebruikt een work-out hiervoor. Maar dan moet je blijven wandelen.

    Algemeen
    Ja in het archief van https://www.appletips.nl/apple-watch-tips-archief/ vind je een hele reesem terug.

    Accessoires van derden kan je inderdaad aankopen als deze de label hebben Made for Apple Watch Kan je deze vertrouwen. Hebben deze dat niet, dan koop je dit met eigen risico, want een een bandje heb je altijd rond je arm maar kan je een allergische reactie van krijgen, als deze met bepaalde stoffen is gemaakt. Dat weet je vaak niet op voorhand.
  • Helder en duidelijk antwoord. Dank!
  • Hoeveel stappen is het doel bij de apple watch aangezien je deze niet kunt wijzigen
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het doel is ieder uur bewegen voor 1 minuut en dat minstens 12 maal per dag. Of 30 minuten sporten. Of jouw opgegeven kcal verbruiken op een dag.
Log In of Registreer om te reageren.