DICOM programma om medische gegevens te bekijken?

July 2017 aangepast in Algemeen
Medische gevens op een CD gezet door VUmc probeer ik te zien via een aangeschaft USB SuperDrive van Apple ! Dit moet gebeuren met een progamma van DICOM middels een APP van de Apple Store. Ik heb 3 APPS van DICOM gevonden, hoe nu verder en wat
in te vullen in de open vakjes ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    July 2017 aangepast
    Ik vermoed dat dit software is speciaal voor ziekenhuizen en dat je enkel met hun gegevens verder kan. Of je moet eens kijken op de website van de developer.
  • July 2017 aangepast
    VUmc vertelde mij, DICOM App gebruiken via Apple store! Ik heb er 3 gevonden waarvan één voor € 5,98 Deze Dicom App vraagt om IP nummers e.d. in te vullen! Dit lukt mij 7️⃣0️⃣ plusser niet! A-Mac stuurt mij naar Apple Care❗️❓
  • Ik denk dat dat IP-nummer nodig is als je de DICOM data via het netwerk wil bekijken.

    Heb je het programma DicomReview geprobeerd?
  • July 2017 aangepast
    Beste Zuidas020,

    Ik werk zelf op de radiologie van een ander ziekenhuis, maar probeer eens het programma Horos: https://www.horosproject.org/
    Dicom is de gestandaardiseerde taal voor medische beeldvorming.
    Dit is een programma gebaseerd op het Osirix project (inmiddels een betaalde app).
    Horos/osirix is een gratis programma en wordt op de radiologie afdelingen in nederland veel gebruikt.
    ik verwacht dat je hiermee wel uit de voeten kunt!
  • Ik ga dit ook proberen .
  • Gelukt ! De aanhouder wint ! Met dank aan Jassefras en Horosproject! N.B. Eerst gebeld met VUmc - afd. Radiologie! CD is/was enkel te gerbuiken voor Windows, maar blijkt nu, ook voor Macintosh! Ik heb deze info later doorgebeld naar VUmc - afd. Radiologie ! :)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.