MacBook Pro 2012 problemen

July 2017 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mijn macbook pro 2012 . Deze heeft al vaak problemen gehad en is gerepareert voor de harde schrijf en de kabel van de harde schrijf. Op dit moment vertoond mijn laptop 'te' vaak dat strandballetje in me scherm. Soms blijft die zelfs 2 min hangen. Ongeveer een maand geleden was er nog helemaal niks aan de hand en kwam er nooit een strandballetjr tevoorschijn. Laatst heb ik het naar de repareur moeten sturen omdat mijn laptop bleef hangen op de 34 min tijdens de update. Mijn laptop ging niet meer uit die update. Heel de dag gewacht. De repareur heeft het wel uit die update gehaald, maar het strandballetje is er nog steeds. Dit balletje komt als ik een programma wil openen als internet of als ik mijn opstartschrijf aanklik. Op internet doet die ook raar sinds dat balletje er is. Als ik een filmpje wil kijken op YouTube krijg ik heel lang dat die moet laden. Ik heb het idee dat me laptop moeite heeft met het laden van programma's of pagina's. Hij geeft ook altijd aan: wachten op caches en meerdere van die zinnen op websites. Ik kan geen sims spellen meer spelen want dan komt het strandballetje al helemaal vaak. Ik kan ook geen Sketchup doen dus die heb ik ook verwijdert. Ik heb me laptop opnieuw geinstalleerd en heb rommel en veel bestanden weggegooid. Alsnog is het probleem aanwezig...

Reacties

  • Herkenbaar probleem!... voor mij was de oplossing de HD te vervangen door een SSD met voldoende opslag. Is het overwegen waard. Overigens kan voldoende RAM-geheugen (8 GB) ook bijdragen aan de snelheid.
  • Wat is het verschil tussen SSD en de RAM-geheugen? Of is dat hetzelfde?. Ik wil dat graag kopen inderdaad. Alleen ik weet niet welke ik moet pakken.
  • SSD is het data-opslagmedium en RAM is het interne geheugen.
  • Welke SSD heeft u gekocht? Heeft u daar een website van?. Klopt het dat de RAM 72 euro is en de SSD van 120 gb 85 euro is ongeveer?.
  • Hoeveel Gb SSD heb je nodig?
  • timoshatimosha    Moderator
    Het beste neem je een SSD die ongeveer even groot is is als de HDD die nu in de MacBook Pro zit.

    Ik heb hier een MacBook Pro Mid 2012 met 8 GB RAM en een Samsung EVO 850 500 GB SSD. Die MacBook is super snel.
  • Dankjewel ik heb het besteld :).
  • Ik heb de SSD en de RAM erin gezet. Alleen ik weet niet hoe ik dat nu verder moet doen. Ik sta nu bij het onderdeel van schrijfhulpprogramma met command R. Er staatn 2 dingen: 500 GN Samsung(die 2 onderdelen heeft) schrijf en de mac OS X Base systeem(disk1). Die heb ik erin zitten. Wat moet ik nu doen?. Bij de schrijf kan ik alleen deze aanklikken: wissen, partitioneren, RAID en terugzetten. Ik kan niet de schrijf herstellen. Wat moet ik nu dan doeb?
  • Ik heb de SSD kaart en de RAM vervangen. Alleen ik weet niet hoe ik het moet dien. Mijn macbook pro 2012 vertoond een map met vraagteken. Dus ik heb de opstartschrijf hul0programma geopentbmet command-R. Alleen nu weet ik niet wat ik verder moet doen.
Log In of Registreer om te reageren.