HP printer werkt niet meer

May 2017 aangepast in Hardware problemen
Ik heb een HP C 4580 Photosmart all in one en deze is met mijn Macbook pro, waarop sierra geinstalleerd is, niet meer aan de praat te krijgen.
Programma,s als HP easy scan geven aan dat de printer verbonden is maar als ik een document wil scannen krijg ik een foutmelding.
Ik heb de printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd via de Appe store en daar versie 1.8.0 opgehaald maar ook hierop wil de printer/scanner niets doen. Op mijn Windows labtop werkt de printer wel normaal. Wie weet raad? BVD Jos

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2017 aangepast
    Lees het onderstaande artikel van Apple:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT203343

    HP software heb je in principe niet nodig. Die is ook niet altijd bijgewerkt. Alles wat je nodig hebt om met een HP printer/scanner te werken zit in macOS. En als het er niet inzit gaat macOS het wel ophalen bij Apple. Probeer of je met Fotolader kan scannen.
  • Hartelijk dank. Een heel verhaal. Ben vanochtend ongeveer 2 uur beziggeweest en werd via de HP site steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ook de software uit de Applestore voor macbook werkte niet. Wel kon ik Easy scan openen maar als ik de scan opdracht gaf kreeg ik steeds een foutmelding. Ook staat de printer steeds in de inactief mode. Ik ga dit deze week proberen en laat weten of het lukt. Jos
  • Hallo Timosha, het scannen via de fotolader gaat wel. Ik probeerde een document af te drukken en dat lukte niet. Pas nadat ik een schermprint en vandaar uit printen lukte wel. Heel omslachtig maar het werkte tenminste gemaakt had en deze probeerde af te drukken lukte het om een kopie te maken. Dus vanuit het mail programma eerst de schermprint opgeslagen. er is dus wel verbinding tussen de macbook en de printer.
  • Hallo Timosha
    Bestaat er nog een kans dat Apple met een update komt voor deze printer. Via de fotolader werkt het wel maar is heel omslachtig. Ook het printen gaat waardeloos traag vis de omweg met de schermafdruk. Het moet in mijn opinie toch niet moeilijk zijn om dit te laten werken.
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2017 aangepast
    De laatste HP printer/scanner drivers zijn van 30 augustus 2016. Dat is nog redelijk recent. Die drivers (5.0) worden ook door macOS Sierra ondersteund.

    https://support.apple.com/kb/DL1888?viewlocale=en_US&locale=en_US

    En jouw printer/scanner wordt door deze drivers ook onderrsteund:



  • Ik heb de drivers opgehaald maar de foutmelding blijft dus kan het apparaat niet gebruiken. Ik krijg de melding dat het apparaat niet beschikbaar is. Alle verbindingen heb ik gecontroleerd maar eigenlijk kan dit het probleem niet zijn want met de fotolader werkt het wel.
  • Ik ben exact hetzelfde probleem, met een ander type HP de 8100c . Omdat het een heel handig programma is zou het wel heel erg fijn zijn als Apple dit in orde maakt. Weet iemand hoe wij HP of Aplle kunnen opporren ? In ieder geval heeft het geen zin de fout in je eigen installatie te zoeken.
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2017 aangepast
    Apple gaat hier niets aan doen. Apple krijgt de drivers van HP en stelt die ter beschikking in macOS (of als download). Het is de verantwoordelijkheid van HP om er voor te zorgen dat software zoals HP Easy Scan samenwerkt met de laatste versies van macOS en OS X.

    Hoe dan ook: ik heb hier drie (3) HP printer/scanners waaronder een dertien (13) jaar oude HP psc 2510. Die HP printers werken perfect met de 5.0(.5) drivers die gebruikt worden in macOS Sierra. Ik gebruik wel geen HP Easy Scan of andere "handige" software van HP.
Log In of Registreer om te reageren.