Opslagruimte creëren in Time Machine

Om ruimte te creëren heb ik ca. 400 GB aan video en muziek uit de Time Machine backup gehaald. Maar ik zie nog nergens het effect hiervan. Niet op het schermpje van de TM en ook niet bij de overzichten in Finder/Schijfhulpprogramma.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Uiteraard is dit alleen voor toekomstige back-ups. Oude reservekpieën zullen deze bestanden nog bevatten. Enige wat je dan kunt doen is Time Machine opnieuw instellen en de oude back-up verwijderen
  • Volgens mij zal je het pas zien wanneer Time Machine vol raakt.
    Dan gaat hij pas nakijken wat er weg kan en krijg je de ruimte.
    Ik weet niet of je dat kan forceren door reservekopieën te controleren. (Maak nu reservekopie + optie drukken.)
  • @Wesley, Ik heb de bestanden verwijderd volgens de beschrijving op AT En als ik de TM activeer zijn de Muziek en Video bestanden in het verleden grijs (dus volgens mij verwijderd) en in de toekomst automatisch uitgesloten.
  • Probleem is opgelost. Via topic van de buren (OMT) een Terminalcommando gekregen om de lege ruimtes vrij te maken. Hiermee ca. 1 TB bespaart.
    Tip aan redactie: vul het artikel aan met deze oplossing

    Het commando luidt: hdiutil compact /Volumes/’TimeCapsule’/xxxxx.sparsebundle

    Wat mij betreft kan hier een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.