Time Machine en High Sierra Beta

Hallo,

Hedenmorgen high Sierra beta geïnstalleerd op mijn iMac late 2012. Hierin een ssd en hdd. Nu is het vreemde de dat ik geen backup meer kan maken met Time Machine van de ssd. Deze schijf wordt door Time Machine uitgesloten. Met omnidisk keeper zie ik dat high siërra een VM disk heeft aangemaakt waarin de ssd en vm partitie. Wie kan mij helpen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Volgens de Release Notes van "macOS 10.13 beta 2 Update 1" is dit een bekend probleem/bug. Dat zal in de toekomstige Beta's wel opgelost worden.
  • July 2017 aangepast
    Dank je voor je reactie. Weet je misschien ook wanneer deze oplossing beschikbaar komt?

    Ik heb HS opnieuw geïnstalleerd maar nu zonder apfs conversie. Dan werk Time Machine wel goed. Na opnieuw installeren met apfs conversie is het probleem nog steeds aanwezig
  • timoshatimosha    Moderator
    Een Beta is wat het is: namelijk een Beta met alle bugs en onvolkomenheden die typisch zijn voor een Beta. Ooit zal dat probleem tijdens de Beta fase wel opgelost worden. Het probleem is inderdaad inherent aan APFS.

    Er zijn al bug reports ingediend over dit probleem. Je kan ook een bug report indienen. Dat wordt dan onmiddellijk gesloten als duplicaat maar je ontvangt dan wel een bericht als het probleem opgelost is.

    Trouwens, het is niet de bedoeling om een Beta te gebruiken op een computer die je dagelijks gebruikt.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.