Doorzoeken van PDF documenten in Notities?

June 2017 aangepast in Algemeen
In Apple's inmiddels behoorlijk verbeterde app Notes ontbreekt volgens mij nog de mogelijkheid van het doorzoeken van PDF-files, die als attachment bij een notitie zijn gevoegd. In tegenstelling tot Evernote wordt alleen in de tekst van de notitie zelf (titel en hoofdtekst) gezocht. Dat vind ik een groot gemis en dit maakt dat Notes in elk geval op dit moment voor mij nog geen volwaardige vervanger voor Evernote is. De vraag is alleen of dit klopt of dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Graag een reactie. Alvast bedankt.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb dit even getest. En in Sierra kan je wel een pdf doorzoeken in de notitie app. Hij toont dit dan onder de sectie bijlagen. Om een pdf vervolgens te doorbladeren (hij toont enkel de eerste pagina), dien je te dubbel klikken om het document in Voorvertoning te openen.

    Wil je het testen met de pdf dat ik heb gebruikt: deze vind je hier terug.
  • Quinten, dank je wel. Ik heb in de Notitie app op mijn MacBook de zoekfunctie getest. Het blijkt dat soms wel, maar vaak ook niet een zoekterm wordt gevonden. Als dat wel het geval is, geeft de app dat inderdaad in de Bijlagen aan. Kortom: van een volledige met Evernote vergelijkbare functionaliteit wat betreft de zoekfunctie is in de Notitie app nog geen sprake.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is te zien hoe de pdf is opgebouwd, Evernote zal trouwens daar ook moeite mee hebben. Sommige pdf’s die een moeilijke design opbouw hebben en enkel bedoeld zijn voor druk (niet web, digitaal bewaren) zullen de teksten als het ware breken en dus niet meer gaan indexeren.

    De simpelste manier om dit te controleren, is het bestand te openen in Voorvertoning en tekst/alinea te selecteren met je muis.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ps: het indexeren duurt ook soms even.
Log In of Registreer om te reageren.