Apps niet meer zichtbaar in instellingen

May 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
op mijn iphone SE heb ik sinds enkele weken het volgende probleem.
bij instellingen zijn de apps die ik er op het gezet niet meer zichtbaar. enkel de standaard apple apps. de laatste app die zichtbaar is, is vimeo.
als ik de iphone opnieuw opstart zijn ze er weer, maar een dag later zijn ze weer weg.
wie weet de oplossng?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Erg vreemd, op het internet is dat inderdaad weinig over terug te vinden. Je kunt de instellingen eens herstellen: https://www.appletips.nl/ios-instellingen-herstellen/
  • ik heb de instellingen hersteld, tot nu toe is het nog goed.
    ff afwachten dus, in ieder geval bedankt voor je tip
  • helaas sinds een half uur weer hetzelfde probleem.
  • Bij mij sinds eergisteren hetzelfde probleem. Heb 'herstel alle instellingen' gedaan en toen waren ze weer terug, voor een dag. Nu zijn ze weer weg.
    Uit en aanzetten helpt maar voor eventjes.
  • Heb hem zojuist weer uit en aan gezet. Instellingen voor een app gewijzigd(kon er weer bij)
    en toen de simpele gedachte gehad dat ik hem aan laat staan op de instellingen. Helaas, vlak na de wijziging waren ze weer verdwenen.
    Algehele reset en als nieuwe iPhone installeren?
  • Ik heb een 7 plus en uiteraard de nieuwste IOS versie
  • Op mijn iPhone 7 plus met de laatste IOS versie heb ik sinds enkele weken het volgende probleem. Bij instellingen zijn de apps die ik er op het gezet niet meer zichtbaar. enkel de standaard apple apps. de laatste app die zichtbaar is, is Vimeo.
    als ik de iPhone opnieuw opstart zijn ze er weer, maar een dag later zijn ze weer weg.
    Heb 'herstel alle instellingen' gedaan en toen waren ze weer terug, voor een dag. Nu zijn ze weer weg.

    Uit en aanzetten helpt maar voor eventjes.Heb hem zojuist weer uit en aan gezet. Instellingen voor een app gewijzigd(kon er weer bij)
    en toen de simpele gedachte gehad dat ik hem aan laat staan op de instellingen. Helaas, vlak na de wijziging waren ze weer verdwenen.

    Algehele reset en als nieuwe iPhone installeren?
  • QuintenQuinten    Moderator
    June 2017 aangepast
    @Paco, ik heb dit ook vaak.
    Het helpt om de app af te sluiten (te verwijderen uit de multitask) en opnieuw te openen.
  • @quinten, wat is het verschil tussen een app afsluiten en verwijderen uit de multitask? Dit is toch dezelfde handeling?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @berendvy, inderdaad daar moesten haakjes komen, ik heb deze even toegevoegd, in mijn vorige comment
  • Ook ik ervaar hetzelfde probleem. De ene keer zijn ze wel aanwezig en de andere keer weer niet. (heel vreemd)
  • @Quinten
    Ben tevreden want de apps staan er weer constant op. Tot dat ik keek of er nog iemand had geantwoord en het bovenstaande las.
    Ik dacht, ik ga nog eens even kijken. Inderdaad alle apps weer verdwenen. Oplossing Quinten toegepast en ze zijn weer terug. Blijft toch een vreemde zaak(zoals Wesley al zei).
  • Heb de oplossing van Quinten weer toegepast(werkt perfect). Maar nu is de woningapp verdwenen bij instellingen. Zowel op mijn iPhone als die van mijn vrouw. Rare zaak.op de iPad staat hij nog wel en is als hub ingesteld.
    App staat nog wel op het dashboard en functioneert naar behoren. Safari is de laatste app in de native sectie.
Log In of Registreer om te reageren.