Onverwijderbare cookie

Hallo, mijn cookie instelling is voor bezochte websites, is gebruik de prive setting in safari, daarnaast wis ik regelmatig de geschiedenis en via voorkeuren -beheer websitegegevens verwijder ik de daar geplaatste cookies ( ik geloof dat dat trackingcookies zijn? ). Nu is er één die telkens weer terugkomt, namelijk zodra ik hem heb verwijderd in beheer websitegegevens. Ik heb die site dan dus niet meer bezocht na het wissen van die cookie , maar meteen na het wissen komt hij gewoon weer tevoorschijn. Ik heb van deze site- hollandandbarrett = de Tuinen- ook geen bladwijzer. Hoe raak ik deze cookie kwijt? En het is toch eigenlijk te gek dat een website die ik één keer heb bezocht zo'n inbreuk op mijn computer kan maken? Ik gebruik Yosemite op een macbook.
Bedankt voor een antwoord.
Joop

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Maak je gebruik van extenties in Safari, schakel dan deze eens uit.
  • Ik werk met macOS Sierra v10.12.5 en heb dezelfde ervaring. Sinds kort heb ik ineens 2 cookies die ik niet kan verwijderen; ook niet in de veilige modus.
    Als ik in Safari Privacy/Beheer websitegegevens/ "Verwijder alles" aanklik dan verdwijnen alle cookies en verschijnt de melding "Websitegegevens laden..." en vervolgens verschijnen die 2 cookies weer. De extensies in Safari heb ik ook al uitgeschakeld, maar dat helpt niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens de naam vermelden van de cookie?
  • June 2017 aangepast
    Het betreft hollandandbarrett dot nl
    Dit is de eigenaar van De Tuinen.
  • en ik gebruik ook geen safari extensies
    Joop
  • Bij mij gaat het om wordpress.com.
Log In of Registreer om te reageren.