Onjuist vertrekmelding bij zoek mijn vrienden

L.s.,
Mijn vriend en ik hebben de app zoek mijn vrienden aan. Gisteren had ik de vertrek melding aan. Zodra mijn vriend vertrekt van zijn huidige locatie moet ik een melding krijgen op me telefoon. Ik kreeg gister een melding dat hij vertrokken was terwijl hij niet vertrokken was van zijn werk. Hij zat op de WiFi van werk eerst. Zijn telefoon liep een beetje vast tijdens het internetten waardoor hij de WiFi van werk uit zetten. Hij kreeg toen hij keek op zoek mijn vrienden een melding dat hij WiFi moet aan zetten voor een nauwkeurig locatie.
Weten jullie misschien hoe dat kan? En kan je zomaar een melding krijgen terwijl het niet klopt?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hij houd rekening hoe sterk het bereik is van alle signialen in de buurt om een preciezere locatie te hebben op je toestel. Door het uitschakelen van de WiFi valt deze tool weg en is de locatie dus moeilijker te bepalen, waardoor je een groter foutmarge hebt.

    Dus dat is ook de reden waardoor jij een melding kreeg, omdat de iPhone dacht op een andere locatie te zijn dan echt was.

    Nu denk je dat zou toch niet mogen. Nee inderdaad, daarvoor is dus Assisted GPS. Met deze technologie zal je dan in iOS kunnen navigeren in grote gebouwen waar de GPS signaal niet zo sterk is.
Log In of Registreer om te reageren.