Probleem met reserve kopie iPhone 7 op iCloud

June 2017 aangepast in iCloud
Beste Genius,

Ik ben in het bezit van een doorgaans naar behoren functionerende iPhone7 (32Gb).
Nu is het zo dat ik altijd bij mijn eerdere iPhone 6S reserve backups op de iCloud maakte. (Alleen instellingen, Tel nr's en notities). De gehele backup grootte was altijd rond de 1,5Gb.
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een iPhone 7, de backup van de 6S op de 7 plaatsen ging prima. Ook de eerste tijd ging het maken van reserve backups prima met de iPhone7.
Sinds een week of 3, gaat dit echter niet goed, en krijg ik elke keer de melding dat er onvoldoende ruimte in mijn iCloud is.
Mijn iCloud is 5Gb groot. Waarvan 320mb in gebruik is van de backup van mijn iPod. Wat dus zou resulteren in een reserve ruimte van 4,68Gb. (Dit na het handmatig verwijderen van de vorige backup van mijn iPhone van ongeveer 1,5Gb groot).
Ik heb alle backup instellingen van mijn iPhone nagekeken, en ik weet zeker dat er geen foto's of andere ruimte vretende data gebackupped zou moeten worden. De backup zou dus ongeveer 1,5Gb moeten zijn, lijkt mij makkelijk te moeten passen binnen de 4,68Gb die ik nog over heb.
Ik heb hierover contact gehad met Apple, maar die sturen me richting betaalde iCloud van 50Gb.
Nu ben ik echt niet te beroerd om 1 euro per maand af te moeten tikken om wat meer space te kopen, maar niet als dit in mijn optiek absoluut niet noodzakelijk is.
Wellicht hebben jullie betere suggesties?

Alvast bedankt voor de feedback.

Mvg, Koen

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Op icloud.com/#settings krijg je een correcte weergave van alles wat ik iCloud zit, wil je iets verwijderen kan je dat best doen op de iPhone. Ps: voor er een reservekopie word gemaakt, word er een schatting gemaakt, door bepaalde zaken die uitgeschakkeld worden, verkleind logischerwijze de back-up

    Pss kijk ook eens of er geen grote documenten of fotos/video’s er in staan.
  • Beste Quinten,
    Thx voor je reactie!
    Net alles gecontrolleerd, maar er zitten geen grote documenten, foto's enz tussen.. dus heb werkelijk waar geen idee waarom het niet werkt!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Schakel eens alle programma's uit die opgenomen worden bij het maken van de reservekopie, als de eerste reservekopie is gemaakt, voeg je een 10 tal apps toe aan de reservekopie, tot je iCloud meld dat de reservekopie te groot is geworden.
  • Goede tip,

    Zal het vanavond met goede wifi thuis eens gaan proberen, Thx!
Log In of Registreer om te reageren.