Wi-Fi start moeizaam op in MacBook Pro 2016

May 2017 aangepast in Airport en netwerken
Beste mensen,

Ik heb een MacBook Pro model 2016 met de volgende specificaties, zie bijlage.

Ik heb het probleem dat de WIFI niet altijd op wil starten zodra ik mijn MacBook Pro open doe. Om de WIFI werkend te krijgen moet ik WIFI uitzetten en daarna aanzetten dan werkt alles naar behoren.

Weet iemand hoe ik dit lastige technische probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor alle reacties.

Reacties

  • Hallo!

    Bij wifi problemen zou ik het volgende stappen ondernemen voordat ik ga 'googlen':

    1) Computer uitzetten, en weer opstarten.
    2) Verwijder het netwerk eens in je systeemvoorkeuren en maak opnieuw verbinding
    3) DHCP lease vernieuwen in diezelfde systeemvoorkeuren wil ook wel eens werken.

    Er zijn nog meer oplossingen hoor, maar ik zou hier beginnen. Wat voor router heeft u? Dos-attack instellingen aanpassen wil ook wel eens werken!

    Succes!

  • Beste hvons,

    Bedankt voor je bericht.

    Ik heb alle door jou voorgestelde zaken meerdere malen geprobeerd echter zonder resultaat. Mijn router is een Apple Extreme van 2015. Deze router werkte trouwens wel goed met mijn MacBook Pro van late 2013.

    Wat trouwens ook niet werkt is het aanmaken van een gastnetwerk in mijn router maar dat is een nader probleem. :)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Herstart eens je computer voor het PRAM te legen (bij het opstarten comando ⌘ + Alt ⌥ + P + R inhouden, tot je enkele maal het opstart geluid hoort)
  • Quinten,

    Helaas geen verbetering.

    Trouwens het uitvoeren van de PRAM reset werkt bij een 2016 model iets anders de toetsencombinatie moet 20 seconden vastgehouden worden en er klinkt geen signaal.
  • timoshatimosha    Moderator
    Laat de Wi-Fi diagnoses eens lopen. Houd de ⌥ toets ingedrukt en klik dan op het Wi-Fi icoontje:


  • Beste mensen,

    Het heeft even wat tijd gekost maar ik heb het probleem kunnen oplossen.

    Ik heb de hierboven aangegeven tips geprobeerd maar dat hielp helaas niet.

    Op vakantie had ik totaal geen problemen dus ik kon uitsluiten dat het aan mijn laptop lag.

    Verder onderzoek heeft aangetoond dat mijn modem van Ziggo het probleem veroorzaakte.

    Ik heb een nieuw modem van Ziggo ontvangen en ik kan zeggen dat na 2 weken testen het probleem gelukkig is opgelost.

    Bedankt voor het meedenken en er kan een slotje op.

    Met vriendelijke groeten,

    Frans

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.