Uit- en weer inloggen in iCloud.

May 2017 aangepast in iCloud
Met m'n data werk ik volledig in de Cloud, inclusief mijn Foto-bibliotheek. Wat betreft het laatste staat de bibliotheek ook volledig op de lokale schijf. In geval van problemen met iCloud (komt gelukkig niet veel voor) log ik uit in iCloud met m'n MBP-OS-Sierra. Ná opnieuw te hebben ingelogd moet ik weer aangeven dat ik de fotobibliotheek ook in de Cloud wil gebruiken. Het bijzondere is dan dat ik de melding krijg dat er onvoldoende opslag beschikbaar is. (200GB abonnement, grootte van de bib is 130GB). Ik heb niets gewijzigd in de naam van de systeembibliotheek van Foto's, dus zowel lokaal als die in de Cloud blijven hetzelfde. De enge oplossing die ik kan verzinnen is dat ik de lokale bib verwijder en in de nieuwe dan weer alle foto's importeer. Op zich werkt dit wel, met dien verstande dat de download-actie veel tijd in beslag neemt en bovendien de map Personen (gezichten) weer opnieuw wordt opgebouwd waardoor eerdere toevoegingen zoals bijvoorbeeld de namen verloren gaan. Is er een andere aanpak waardoor de bibliotheken weer direct worden gekoppeld zodat de volledige download achterwege blijft?

Reacties

  • Je hoeft helemaal niet eerst uit te loggen hoor. geen idee waarom je dat doet. Als er geen verbinding is blijft alles op je Mac gewoon draaien en als er weer verbinding is wordt er weer gesynchroniseerd als je de boel goed ingesteld hebt.
  • @apple_support_ed, ook op dit forum wordt geregeld in voorkomende gevallen het advies gegeven uit- en in te loggen in iCloud. Mijn vraag/probleem blijft dus bestaan.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het lijkt inderdaad vreemd, alsof de bibliotheek lokaal en online totaal verschillend zijn. Is er daar tussen een update geweest, wijzigingen? Apple raad trouwens aan om je lokale bibliotheek niet te verwijderen.
  • @quinten, tussen uit- en inloggen worden geen wijzigingen in de fotobibliotheek doorgevoerd.... Aangezien de reacties op mijn probleem minimaal zijn, lijkt het geen veel voorkomend issue te zijn. Voor mij jammer want ik heb echt geen idee in welke richting ik de oplossing moet zoeken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik laat de discussie nog even open. Misschien komt de oplossing wel naar boven.
Log In of Registreer om te reageren.