MacBook Pro Retina Freeze

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb gisteren mijn eerste Freeze-ervaring gehad op mijn nieuwe MBPr. Dit houdt in dat OSX niet meer reageert. Alleen de muis indicator kan bewegen, maar de click doet het niet en het toetsenbord ook niet. De enige oplossing was mijn MacBook opnieuw opstarten. Ik dacht dat Apple dit met een software update had opgelost? Iemand hetzelfde probleem? Is er wat aan te doen (voordat ik terug ga naar de Apple store).

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dit zou inderdaad in OS X 10.9 moeten opgelost zijn met de MacBook Pro Retina EFI Updates v1.3 en v1.2.

  • Helaas, ik probeer het vanavond nog eens en als hij dan weer vast loopt maar even naar Apple.

    Deze EFI update is toch via de MAS gekomen?
  • timoshatimosha    Moderator
    EFI updates zouden via Software Update moeten komen. Als dat niet het geval is kan je die updates ook manueel downloaden:

    http://support.apple.com/downloads/#macnotebooks
  • Deze software wordt niet door mijn computer ondersteund, zegt de update....raar ik heb toch echt een MBPr late 2013.
  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je ook echt de juiste versie genomen (13" of 15")?
  • Ja, de 13". Ik kon hem niet installeren. De EFI 1.0 die er naast stond lukte wel. Ik ga deze week met Apple bellen. Misschien dat dit zich allemaal oplost met OSX 10.9.1, maar ik wil zeker weten dat het softwarematig is.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2013 aangepast
    Met OS X 10.9.1 (Developer Seed 2) is het zelfs nog veel erger. In die versie zitten geen drivers voor de MBPr. Met de GM en GA zal het wel opgelost zijn. ;-)
  • Nou inmiddels 2 weken verder en het probleem zat wat dieper......Zondagavond ontdekte ik dat mijn MBPr niet meer opstarte zonder Netvoedingskabel (batterij was volledig opgeladen). Verder vroeg hij constant certificaten weer goed te keuren. Via 'Schijfhulpprogramma's' geprobeerd OSX opnieuw te installeren, maar dat lukte niet. Als ultime test geprobeerd mijn interne HD te wissen en maar opnieuw te proberen. Wissen ging niet. Contact gezocht met Apple Support en gisteravond heb ik mijn MBPr kunnen omruilen in de Apple Store in A'dam.

    Oude MacBook wel kunnen wissen via 'Zoek iPhone' App. Was wel bijzonder om een keer te zien.

    Hulde voor Apple voor de snelle service.
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed zo. Succes verder met de nieuwe MacBook Pro Retina.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.