8 GB RAM geheugen opeens weg

March 2017 aangepast in Algemeen
Van de week ging mijn Time Machine van half december naar 18 jan. 2017 en hij bleef hangen. De dagen daarna ging de Imac uit 2011 spontaan
aan/uit. Tevens ging de Imac na een paar minuten op stand by terwijl ik had aangegeven om pas na 30 min op zwart te gaan.En ik zag dat ik haast geen geheugen meer had. Zoeken en zoeken maar ik kan het niet vinden. Gebruik CleanMymac en zie dan bij Ram geheugen het volgende bij opstarten: Wire,actie,inactief en gecomprimeerd met rest 2,72 GB over, en binnen enkele seconde geen MB"s meer. Imac lijkt wel een oude Windows XP.
De normale testen gedaan zoals, openen met shift, alle kabels eraf en geen stroom en dan 30 sec start indrukken en alt, cmd , r en p indrukken.
Maar niets geeft een beter resultaat. Als ik de testomgeving gebruik die ooit samen met AppleCare is aangemaakt, dan loopt hij iets beter.
Wie weet een oplossing?
NB : gebruik Virus scanner Plus en Malwarebytes AntiMaleware en deze programma vinden niets.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    NB : gebruik Virus scanner Plus en Malwarebytes AntiMaleware en deze programma vinden niets.
    Één (1) virusscanner vind ik al overdreven voor een Mac. Maar dat is mijn mening. Twee (2) virusscanners kunnen heel de boel platleggen. Die dingen bijten mekaar en gaan zich met elk proces dat OS X (macOS) uitvoert bemoeien.
  • Hallo Timosha,

    hoe krijg ik een vraag gesloten, mijn probleem is wel niet opgelost, maar ik kan er mee leven, door zonder iets op te starten en zodra ik klaar ben doe ik cmc +alt+ esc en verwijder het laatste programma.
    Bedankt voor het meedenken

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.