Safari en YouTube HTML5

Ik heb sinds deze week een nieuwe iMac 27" met Sierra als MacOS.
Wat in FireFox feilloos lukt, namelijk YouTube-video's bekijken, lukt in Safari (10.1) niet, op geen enkele manier. Ik krijg de mededeling dat de browser niet geschikt is voor HTML5. Daarop mag ik doorklikken en kom dan op de website van Apple waar luid juichend reclame gemaakt wordt voor Sierra, een OS die toch zo geweldig is met die nieuwe Safari, omdat ik nu alle YouTube video's in HTML5 kan bekijken en dat dit een overweldigende ervaring is....
Nou, mooi niet. Wil ik YouTube video's zien dan moet ik FireFox inschakelen, anders kan ik naar die 'prachtige weergave' fluiten.
Ik heb 'Ge-google-d' tot ik een ons woog, maar ik vind alleen maar mededelingen dat Safari zo geweldig is met HTML5.
Graag uw advies, anders moet ik op mijn nieuwe iMac Safari verwijderen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2017 aangepast
    Graag uw advies, anders moet ik op mijn nieuwe iMac Safari verwijderen.
    Ik kan je niet helpen met dat YouTube gedoe. Heb daar geen ervaring mee. Ik wil wel waarschuwen tegen het verwijderen van Safari. Onderliggende functies van Safari worden ook gebruikt in bv. iTunes en de Mac App Store.

    Als je er al zou in slagen om Safari te verwijderen houdt je in ieder geval een vernaggeld besturingssysteem over. In ieder geval wordt HTML5 in Safari ondersteund. Alhoewel sommige Safari extensies van derden in de weg kunnen zitten.

  • Bedankt timosha,
    Ik zal netjes van Safari afblijven.
    Nadat ik AdBlocker had uitgeschakeld, kon ik Safari gebruiken zoals het hoort.
    Mijn probleem ontstond, zoals je al schrijft, omdat: "... sommige Safari-extensies van derden in de weg kunnen zitten." AdBlocker zat in ieder geval in de weg.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het weer werkt.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.