Problemen na update naar macOS Sierra?

13»

Reacties

  • March 2017 aangepast
    Ik werkte met el Capitan maar daar begonnen de problemen met de Finder steeds erger te worden.
    Ik heb een Time Machine backup gedaan in de hoop dat ik er eentje te pakken had die gemaakt was in het begin dat ik 10.11 had geïnstalleerd.
    Helaas pakte ie een 10.12 backup wat ik eigenlijk niet wou.
    Maar goed, er is intussen een update geweest naar 10.12.3 dus ik dacht; ik geef het dan maar een kans.
    Spijt als haren op m'n hoofd want de problemen zijn nog erger dan dat ze ooit tevoren waren.
    -Ik heb in het Finderscherm, in de knoppenbalk de button bij geplaatst om de tags aan te passen, die werkt niet meer, hij blijft dof. forceer ik de Finder opnieuw op te starten dan kan ik de bestands-tag wel aanpassen maar na de enter blijft ie wat ie is en veranderd niet.
    -In het finderwindow werken de page up, page down, top en bottom buttons niet meer, ze werken wel gewoon in andere programma's.
    -De bestandsnaam aanpassen door er met een kleine pauze twee keer op te klikken werkt niet meer, wel als ik op enter druk dan kan ik de bestandsnaam wel aanpassen.
    -In Photoshop (en mogelijk in meer programma's) werken cmd-a, cmd-x, cmd-c, cmd-v niet meer. (en mogelijk nog meer toets combinaties, die heb ik nog niet uitgeprobeerd, eerst het systeem weer op orde krijgen)
    -Als ik in de Finder een cmd-c commando doe en die op een ander bestand plak en weer undo dan blijft "Wijzig" in de menubalk blauw geselecteerd.
    -Sinds ik onder 10.12.3 werk kan ik op geen één mogelijke manier meer contact krijgen met mijn Seagate 5tb personal drive, welke onder 10.11.6 nog perfect werkte. Helaas krijg ik van Seagate geen response op mijn probleem.
    Dit is tot nu toe wat ik in één dag na een compleet nieuwe verse installatie heb ondervonden met Sierra.
    Ik vraag met dan toch af hé, mensen van Apple zullen deze problemen toch ook lezen, waarom wordt er dan niet sneller actie ondernomen om deze problemen op te lossen, naar mijn idee is Sierra het eerste systeem waarbij de problemen zo ongehoord zijn.

    Ik hoop dat er iemand is die mij snel een oplossing kan aanbieden voor deze problemen
  • Kort nadat ik het bericht geplaatst had over de problemen met Mijn late 2012 iMac en Sierra kwam ik op het lumineuze idee om een backup van 5 januari 2017 eens te proberen.
    Yes, thank god ik heb macosx 10.11.6 terug en die werkt weer als een malle.
    Dus laat je niets wijs maken dat je niet terug kunt naar 10.11 (mits je Time-Machine aan had staan) dat lukt perfect.
    Desalniettemin ben ik wel zeer benieuwd wat de oplossing is voor de problemen met 10.12.3
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • @timosha: ik beweer ook nergens dat ik die "drivers van derden" gebruik.
    Ik gebruik de ingebouwde drivers en dit werkte prima tot voor Sierra. Het was enkel omdat ik de problemen heb dat ik op zoek ben gegaan naar de drivers die Maxtor eventueel zou aanbieden.
    Ik heb toen op de website gelezen dat die drivers niet bijgewerkt zijn voor Sierra en daar stopt het verhaal.
  • May 2017 aangepast
    Ik heb een nieuwe Imac (december 2016 gekocht) Een paar weken geleden heb ik de update naar Sierra gedaan. Sindsdien loopt mijn computer regelmatig vast. Vooral Indesign trekt hij niet, soms ook Illustrator niet. (Voor de update had ik hier geen problemen mee).
    De muis stopt gewoon ineens met bewegen en ook na lange tijd gebeurt er niets. Het enige wat ik kan doen is hem uitzetten met de knop.
    Na het opstarten werkt hij weer, maar dit is behoorlijk vervelend.
    Ik heb al de volgende resets geprobeerd:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201262
    SMC: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295
    NVRAM:https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

    Mijn computer: Mac OS Sierra, 21,5 inch, 3,1 GHz, intelcore i5, geheugen 6 GB 1867 MHz DDR3, 1 TB Fusion drive.

    Is er iemand die tips voor mij heeft?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.