Kan geen berichten sturen van iPhone naar iPhone binnen zelfde provider

NicNic
April 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik kan geen gewoon tekstbericht sturen van een iPhone naar een andere iPhone binnen dezelfde provider (WiFi staat uit en mobile data staat uit zodat hij zeker geen iMessage stuurt maar moet overgaan op een normaal simpel tekstbericht. De provider (proximus) verschillende malen gecontacteerd en deze zeiden dat alles in orde was van hun kant, Apple verschillende malen gecontacteerd en deze konden me ook niet verder helpen. Op de iPhone 7 staat iOs 10.3.1 op. Als ik bij "instellingen" naar "berichten" ga en naar "stuur en ontvang via" ga dan staat daar ook alleen maar mijn iD e-mail adres, ik krijg op geen enkele manier mijn gsm nummer toegevoegd. Heeft er iemand soortgelijk probleem al gehad en een mogelijke oplossing?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ben ook Proximus en ik ondervind geen problemen.
    Dit is in Instellingen ▸ Berichten ▸ Stuur en ontvang via

  • Quinten, op welke manier heb jij je telefoonnummer daarin gekregen? Want die staat er bij mij niet, alleen maar het e-mail adres
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hij zal alle telefoonnummers er in toevoegen van iPhones die ingelogd zijn met het zelfde iCloud account en van het huidige toestel als er een simkaart in zit die ontgrendeld is.
  • De iPhone komt zelf van bij een proximus winkel alsook de sim kaart. Dus volgens mij zou dit correct moeten zijn (verbeter gerust indien ik verkeerd ben).
    Maar zoals er bij uw screenshot uw gsm nummer mee bijstaat dat krijg ik niet. Ook geen idee hoe ik dit daar moet plaatsen. Mijn nummer zelf heb ik ook al in mijn adresboek gezet maar er verznderd niets.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar je het koopt, doet er niet toe.
    Je zal je telefoonnummer moeten toevoegen aan iMessage en FaceTime, zie deze support pagina van Apple. https://support.apple.com/nl-be/HT201349
Log In of Registreer om te reageren.