Bluetooth geluid notificaties naar extern apparaat uitschakelen tijdens streamen audio

Hi Apple geniuses,

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om geluiden die notificaties op mijn iphone 6 geven uit te zetten voor bluetooth apparaten? In dit geval gaat het om jbl flip 3. Als ik bijvoorbeeld muziek vanuit Spotify afspeel komen geluiden van email, sms, whatsapp, fb, etc er steeds tussendoor en dat is storend. Ook als ik bel of gebeld word stopt de muziek automatisch terwijl dit niet nodig is. Is dit ergens op de telefoon in te stellen? Via instellingen - bluetooth - mijn apparaten - i naast het aparaat kan hiet in ieder geval niet. Ook niet bij 'berichtgeving' of 'geluiden' in instellingen.
Ik heb JBL gebeld en op het apparaat zelf kan het niet. Dit dient ingesteld te worden op het apparaat zelf. Op Samsung s7 kan dit bijvoorbeeld wel.

Alvast dank voor jullie tips!

Thijs

Reacties

  • Op mijn iPhone 4S kun je bij berichtgeving bij een heleboel apps de berichtgeving aan- of uitzetten, zoals facebook, facetime, mail, messenger, whatsapp.
  • @Leonard1948 Ja, dat kan inderdaad maar dan zet je het geluid en evt. andere manieren van maken van meldingen vanuit die app in z'n geheel uit. Mijn doel is dat de telefoon wel geluid maakt maar de externe speaker niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je zet de niet storen functie aan. dan kan je muziek afspelen op een extern toestel. Zolang je de iPhone scherm niet activeert zullen binnenkomende meldingen geen geluid maken. Bellen zal hij wel doen. Maar zet je de schakelaar op de zijkant op trillen zal dit waarschijnlijk ook gen geluid meer maken (dat zal je eens moeten testen)
  • @Quinten Dankjewel voor de tip. Dit werkt inderdaad voor de meldingen. Als je gebeld wordt en knop links staat op geluid, dimt de muziek nog steeds. Als knop op stil staat geen geluid op telefoon maar wel iPhone belsignaal uit de Bluetooth speaker
  • QuintenQuinten    Moderator
    Die laatste zin is moeilijk te begrijpen. Maar ik vermoed dat, als gsm op stil staat en je word gebeld dat je het belsignaal uit de Bluetooth speaker hoort. Dat begrijp ik er van.

    Indien je dat toch niet wenst. Kan je 2 dingen nog doen:
    - Simkaart uithalen, (je kan nog via WiFi meldingen binnenkrijgen.
    - Vliegtuigmodus aan: dan ben je niet meer bereikbaar en komen ook de meldingen niet meer binnen, maar je kan nu wel je WiFi en Bluetooth apparaat terug inschakelen. zodat je nog je bluetooth apparaat kunt bereiken en meldingen binnen komen, maar dus niet meer gebeld of ge-sms't kunt worden.
  • Ik was inderdaad onduidelijk Quinten maar je hebt begrepen wat ik bedoelde. Jouw tips zijn voor mij geen optie. Ik wil nl. wel bereikbaar blijven, Dat is voor mij het hele idee van een mobiele telefoon. Via niet storen ontvang ik in ieder geval geen meldingen van apps meer.
    Hopelijk kan in de toekomst wel in IOS 11, 12, etc. wel onderscheid gemaakt worden tussen geluid van systeem, media en meldingen.
Log In of Registreer om te reageren.