iPhone's en MacBook vallen uit het niets uit?

January 2017 aangepast in Hardware problemen
Mysterieuze vraag en ik vraag me echt af waarom. Gisteravond was ik lekker aan het wandelen in de kou, ik heb met mijn telefoon wat foto's gemaakt en uit ging mijn telefoon. Toen ik hem wilde herstarten gaf hij het koppelen aan iTunes icoontje aan. Toen heb ik de iPhone van mijn moeder gepakt en ben ik verder gegaan met het maken van foto's. Ook die ging uit met exact hetzelfde probleem. Dat was vreemd en onverklaarbaar. Ik probeerde het nog eens en hij ging gewoon weer aan. Ook mijn moeder haar telefoon had meteen weer 65% na het inpluggen van de lader. Maar nou komt het. Vanmorgen zet ik mijn Macbook aan en gebeurd precies hetzelfde! Er stond dat de batterij leeg was, terwijl er nog zeker 60% lading in zat. Ik heb deze aan de lader gelegd en ja hoor, hij deed het weer met 60% batterij. Is er iemand die dit kan verklaren?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog aan over welke iPhone's het gaat. Van een heel beperkte serie iPone 6s (niet de 6s Plus!) is bekend dat er problemen kunnen zijn met de accu. Geef ook aan over welke MacBook het gaat.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Tessa
    Het volgende kan het geval zijn:
    - iPhone: Temperatuurswisseling (kou) is nadelig voor je baterij, net als het opladen in een hoesje word dit afgeraden door Apple omdat de warmte niet weg kan.
    - MacBook: Mijn baterij is deffect, waardoor hij niet meer de correcte weergave kan doen. Bij zware taken en zonder stroom gaat hij in slaapstand en dien ik een kabel aan te sluiten om hem te ontwaken. Dit rond variërende percentages batterij.

    Heb je de laatste sofware updates gedaan?
  • Sorry mensen, ik was een tijdje afwezig! Ik ben er inmiddels uit, deze mag gesloten worden. Bedankt voor de moeite.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.