Opstarten via externe USB 3 SSD

April 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Heeft er iemand ervaring met het opstarten middels een externe SSD HD? Ik heb een 27" iMac eind 2012 met 16Gb intern geheugen. Hij werkt prima maar ik zou het opstarten van het systeem en applicaties wat soepeler willen maken. Ik dacht eraan om de interne 1Tb HD te gebruiken als data schijf en de externe SSD HD te gebruiken als opstartschijf.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Hmmm je wil dus eigenlijk een fusion drive maken of gewoon een extra omgeving waarvan je kunt opstarten? Ik zelf gebruik een externe ssd met macOS voor beta's te testen. Dat werkt erg goed, maar verre van ideaal. Soms traag, soms blijft ie hangen (kan ook aan de beta liggen) Beste is dan in jouw geval de harde schijf te vervangen door een SSD en dan eventueel een externe schijf voor back-up en meer.
  • Beste Wesley,


    Je geeft aan dat het opstarten via een externe SSD soms traag is en dat het geïnstalleerde OS soms blijft hangen. Dat is jammer. Ik wil namelijk niet mijn bestaande interne HD vervangen. Als deze defect zou zijn is het een ander verhaal, dan zou ik er nog geen seconde over nadenken.

    Ik hoop dat meer mensen hun ervaring delen.

    bedankt voor de reactie.
Log In of Registreer om te reageren.