Muziekmappen importeren in iTunes?

April 2017 aangepast in iTunes- en App Store
beste

ik heb op mijn computer een map muziek staan met een heleboel andere mappen waar muziek instaat, hetzij volgens artiest, hetzij al verzamelnummers. Als ik deze mappen op een stick zet kan ik deze op die manier als "album" laten afspelen in mijn wagen.
Mijn vraag is nu hoe kan ik op een eenvoudige manier al die mappen importeren, zodat deze als afspeellijsten aanzien worden en niet al de nummer los gaat plaatsen in mijn itunes

dank voor het antwoord
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Nummers zal je zowiso los moeten importeren, deze komen dan bv in en laatst geimporteerde slimme afspeellijst, daaruit kan je ze plaatsen in een nieuwe afspeellijst.

    Wil je zelf een afspeellijst maken, buiten iTunes dat kan.
    Eerst en vooral moet je begrijpen wat er in zo'n bestandje zit (het is gewone platte tekst, .txt)
    Dat zijn de volgende zaken:
    Naam Artiest Componist Album Groepering Werk Nummer van deel Aantal delen Naam van deel Genre Grootte Tijd Schijfnummer Aantal schijven Tracknummer Aantal tracks Jaar Bewerking Toegevoegd Bitsnelheid Samplefrequentie Volumeaanpassing Soort Equalizer Opmerkingen Afgespeeld Laatste keer Overgeslagen Laatst overgeslagen Beoordeling Locatie

    Niet alles moet daarvoor worden ingevuld, maar dat is wel wat nodig is voor iTunes (exporteer zelf maar eens een afspeellijst, je komt hetzelfde tegen).
    Gemakkelijk te maken in excel en te exporteren als txt dus.

    Bestaat er iets simpeler, ja en nee. Gemakkelijker zal niet lukken, altans toch niet via Finder. Maar je kan wel bijvoorbeeld via Spotify je afspeellijst klaarmaken en zo importeren in iTunes.
Log In of Registreer om te reageren.