Wi-Fi geeft problemen sinds update naar iOS 10 op iPhone 5s

March 2017 aangepast in iOS 10 of eerder
Sinds ik deze week de nieuwste update op mijn iphone 5s heb gezet werkt mijn wifi niet meer. Alle andere apparaten in huis werken normaal op wifi dus het ligt niet aan de router of i.d. maar de tel. vraagt steeds opnieuw naar het wachtwoord. Stel ik in en hij gooit hem er gelijk weer af. Mijn iphone is van januari 2017 en heeft het tot de nieuwste update goed gedaan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ga in instellingen > algemeen > stel op nieuw in > herstel netwerkinstellingen. Dat zal je probleem 99% van de gevallen oplossen en anders zal je eens moeten je WiFi router herstarten en het wachtwoord opnieuw opzoeken (O en 0 zijn moeilijk te onderschijden soms).
  • Bedankt voor je reactie. Deze stappen heb ik allemaal al genomen. Wifi router werkt prima want de andere apparaten geven geen problemen met wifi. Wachtwoord al diverse keren opnieuw ingevuld, even lijkt hij het dan te pakken om vervolgens direct weer om een wachtwoord te vragen. Ook de iphone 5s van mijn partner doet het perfect. Alleen bij mij weigert hij nu steeds.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ookal werkt het op andere toestellen prima, kan je het altijd eens herstarten.
    PS: als je een ouder toestel hebt dat je niet vaak meer gebruikt kan je even daar het met de WiFi verbreken en het wachtwoord vergeten en daar opnieuw verbinden met het huidige wachtwoord.

    PSS: Maak je gebruik van vaste IP-adressen binnen je netwerk?
  • Ik heb het idd even op een ander, ouder toestel uitgeprobeert. Daar had ik hetzelfde probleem....de provider stuurt nu een nieuwe simkaart.
    Bedankt voor het meedenken!
Log In of Registreer om te reageren.