Hoe zet ik iCloud uit op een gekregen iPhone 4?

March 2017 aangepast in iCloud
Voor onze dochter heb ik de "oude" iphone 4 van mijn tante gekregen maar ze heeft natuurlijk haar eigen simkaartje gehouden ik heb nw simkaartje gekocht maar ik kan niets beginnen met de telefoon. nu is mij vertelt dat ik naar mnijn tante moet gaan en dat zij de enige is die dat kan uitzetten. maar die vrouw is niet meer de jongste en samen snappen wij er totaal niks van.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    March 2017 aangepast
    Jouw tante moet op die iPhone "Zoek mijn iPhone" uitzetten met het wachtwoord van haar iCloud Apple ID. Dan moet zij op die iPhone uitloggen uit iCloud. De iCloud Activation Lock is een beveiliging die men niet kan omzeilen.

    PS:
    Ik heb alle overbodige (en overvloedige) uitroeptekens uit jouw bericht verwijderd.
  • oke maar moet zij dan haar simkaartje in de oude toestel doen vanwege alle gegevens en kan ze haar simkaart gewoon wel weer gebruiken in haar huidig toestel
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2017 aangepast
    iCloud heeft niets met SIM-kaarten te maken. Op die iPhone staat een iCloud Activation Lock en die kan je uitzetten zoals ik in mijn vorig bericht geschreven heb.
  • laat maar hier kom ik ook niet verder mee heb nu al 4 dagen een zeer verdrietige dochter thuis die dolgraag met het toestel haar vriendinnetje wil bellen. ik ga wel een ander nieuw samsung toestel kopen minder trammelant mee dan dit
    bedankt
  • timoshatimosha    Moderator
    Die "trammelant" (aka iCloud Activation Lock) is ontworpen om te verhinderen dat gestolen iPhones/iPads zonder meer door de dief opnieuw kunnen geactiveerd worden.

    Succes verder. :)
  • dus nu word ik als een "dief" neergezet. das knap. ik weet echt wel dat er veel gelogen en verzonnen wordt maar helaas ben ik 1 van weinige eerlijke mensen. en heb ik een echt verhaal getypt. ik heb zelfs nogmaals mijn tante gebeld en gevraagd of ze een icloud apple id heeft maar ze had het toestel al meer dan een jaar in een laatje liggen. en ze weet helemaal niks van een code af. ze zei zelfs nog dat ze het toestel altijd gewoon pakte en kon bellen en gebeld kon worden en ze dus ook nooit pincodes oid invoerde.
  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2017 aangepast
    @sandra123 Dat is een beveiligingsysteem, dat er voor zorgt, het toestel niet zomaar kan worden gewist, dat is één van de functies van iCloud.

    De iPhone zit ook aan een systeem gekoppelt: Zoek mijn iPhone, dat is met je account verbonden en dat tegenhoud om een nieuw account aan te maken.

    Hoe controleer je of een toestel nog verbonden is aan een account.
    ga naar iCloud.com, en log daar in met het account dat word gebruikt voor apps, muziek en films te downloaden bij de Apple diensten. Je kan vervolgens in de Instellingen zien welke apparaten nog verbonden zijn met dat account.

    Dit is een artikel over hoe je een iPhone moet klaar maken voor verkoop: https://www.appletips.nl/een-iphone-ipad-of-ipod-touch-gereed-maken-voor-verkoop/

    Als jouw tante het wachtwoord niet meer weet kan ze 2 mogelijkheden doen:
    - De iPhone word aan de computer gehangen waarmee het vroeger werd gesynchronseerd, van daaruit kan je het toestel wissen (herstellen). Omdat die computer en de iPhone vertrouwd zijn met elkaar. Lees dit: https://www.appletips.nl/iphone-ipad-herstellen-itunes/
    - Je kan naar een Apple Store gaan, met de tante om hulp te vragen het toestel te wissen of als ze het wachtwoord niet meer weet. Zij zullen in eerste instantie samen met jou en de tante, proberen in te loggen met de Apple-ID (eventueel wachtwoord herstellen), om dan de iPhone te wissen en als nieuw in te stellen.
  • nou eindelijk een degelijk antwoord hier kan ik wat mee. Dankjewel.
    Ik ga proberen het aan mijn tante uit te leggen en misschien heeft onze dochter dan eindelijk haar zo graag gewilde mobiel.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke, ik laat deze discussie nog even open, moest er nog iets zijn.
  • Ik krijg mijn iPhone 4 niet meer op de iCloud. Simpelweg omdat het schermpje om de extra controle code in te voeren niet verschijnt. Uitzetten van 'find my iPhone wil ook niet helpen'. Ik wil hem nog een paar maanden gebruiken maar intussen wordt ik gek van de meldingen dat een onbekend apparaat toegang tot mijn Cloud wil.
    Weet iemand een oplossing? Die voor het nichtje hierboven helpen niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je een ander toestel dat ook gebruik maakt van jouw iCloud account? Dat zal dan het onbekende apparaat zijn. Je kan dit systeem uitschakelen op appleid.apple.com en terug naar de klassieke, inlog vragen gaan in de plaats van Twee Factor verificatie.
Log In of Registreer om te reageren.