MacBook ziet wel code Apple TV, maar kan geen verbinding maken

March 2017 aangepast in Apple TV
macbook ziet wel code apple tv, maar kan geen verbinding maken.
Beiden hebben de laatst updates gehad, ook update en herstel apple tv 4 gedaan, geen resultaat.
Ook mijn firewall uitgezet, maar niets lijkt te werken, kan dus niets streamen naar mijn tv.

Wie helpt mij uit de brand, via iPad en iPhone lukt het wel.

Theo

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Herstart de WiFi-router eens.
  • Sorry Quinten,

    ik was met vakantie, maar ook dan lukt het niet.
    De Macbook maakt dus wel verbinding, want dan verschijnt de code.



    Een vriendelijke groet,

    Theo
  • QuintenQuinten    Moderator
    Beide toestellen hebben de laatste update?
  • ja ook in orde
  • tablet en iPhone is geen probleem, ook zelfde netwerk
  • March 2017 aangepast
    Ook herstel en herstart gedaan op apple TV, MacBook Pro macOS Sierra 10.12.3
  • apple tv 4 tvOS 10.1.1
  • QuintenQuinten    Moderator
    Voor de Apple TV te Herstarten of geforceerd te herstarten:
    Gewone herstart: Apple TV (Instellingen ▸ Algemeen ▸ Herstart).
    Herstart met RAM legen: koppel alle kabels los, ook de stroom voor minstens 30 seconden.

    Volgende zaken vond ik online:
    - Zit de MacBook en de Apple TV op het zelfde netwerk, liefst het zelfde WiFi netwerk (als je kabel en WiFi gebruikt, het liefst van uit dezelfde router.
    - Log in alle accounts uit op alle toestellen van Apple (iCloud).
    - Machtig je Apple ID in iTunes (zie iTunes Machtigingen).
    - Zorg dat je alle domotica met internet functionaliteit of printers inactief zijn. Vaak vragen deze toestellen een vast IP-adres en nemen ze dat van een ander toestel over, waardoor dat ander toestel internet-connectie problemen krijgt.

    Als laatste optie zou ik je aanraden de Apple TV eens volledig te herstellen.
  • - ja exact zelfde netwerk en dezelfde router.
    - alle andere apparaten zijn uitgelogd
    De apple tv heb ik volledig gereset, alles is in fabrieksinstelling en ik geen verbinding.
    Ik heb ook alle andere apparaten uitgezet, Zeppelin, iPhones, mede8er, wifi tv en tablet.
    Mijn macbook uitgezet. Ik krijg sterk het idee dat het probleem in mijn Macbook zit.
    Nu ik dit alles heb gedaan en opnieuw inlog met mijn apple id ziet hij mijn apple tv niet meer kan ook niet meer in airplay- beeldscherm aanzetten. Er is in ieder geval nu iets gebeurd. :)
  • - apple staat niet meer in mijn beheer apparaten van iTunes
    - ik had hem verwijderd omdat er stond"op dit apparaat kunnen geen apple id-verificatiecodes worden ontvangen. ik dacht ik voeg hem opnieuw toe, maar dan lukt mij niet.
    - de airplay ziet hem nu wel weer, maar geeft hij iedere keer aan dat de inlogcode fout is?
  • de foutmelding is weer weg, iPhone en tablet weer geprobeerd en die vinden mijn apple tv direct, zo vreemd.
  • ik kan wel muziek iTunes via mijn apple tv streamen, maar blijkbaar geen beeld?
  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2017 aangepast
    Mag ik eens vragen welk besturingssyteem (versienummer) er op de computer is geïnstalleerd? (Apple logo ▸ Over deze Mac).

    Ik vermoed dat je computer nog geen Twee-Factor verificatie ondersteund. Wat nu actief is op je Account, je dient dit uit te schakelen via http://appleid.apple.com
  • macOS Sierra 10.12.3
  • Hoi Quinten,
    uitgeschakeld, zonder resultaat, hardnekkig probleem :neutral:
  • als ik het airplay teken aanklik r-bovenn, is hij voordurend aan het zoeken naar de apple tv
  • QuintenQuinten    Moderator
    - Je maakt geen gebruik van andere software voor het tonen van het scherm: Duet & AirParrot, best verwijderen
    - Kijk ook eens of je Firewall is ingeschakeld, zo ja schakel deze even uit: Systeemvoorkeuren ▸ Beveiliging & Privacy ▸ Firewall. Later kan je dit terug activeren en moet minstens aangevinkt zijn:Sta automatisch to dat ingebouwde software inkomende vermindingen ontvangt en Sta automatisch toe dat gedownloade ondertekende software inkomende verbindingen ontvangt
    - Herstart hierna de computer met Comando ⌘ + Alt ⌥ + P +R tot je het opstartgeluid enkele maal hebt gehoord zodat de instellingen goed zijn toegepast.

    Bron: appletoolbox.com
  • -firewall ook een aantal keer geprobeerd, ook zonder effect.
    -andere tv neergezet, Je moet toch iets verzinnen :smile: maar ook geen effect.Comando - - commando ⌘ + Alt ⌥ + P +R, werkt helaas niet.
    - ik post mijn programma's, misschien zit daar de kwade genius.
  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2017 aangepast
    Ik zie niet direct iets. Eventueel kan je het eens vragen via het support center aan een werknemer van Apple. Zij kunnen je computer overnemen.
Log In of Registreer om te reageren.