Extern touchscreen voor MacBook?

LSPLSP
March 2017 aangepast in Hardware problemen
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een extern touchscreen (monitor) op een macbook van 2012 ?

Zodat websites via die monitor bedient kunnen worden.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een extern touchscreen zal alleen maar werken als je ook kernel extensies (drivers) kan vinden om zo'n scherm aan te sturen met macOS of OS X. Standaard zijn die kext niet ingebouwd in het besturingssysteem.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb al gewerkt met de LG 23ET63V (kon ik aansluiten op mijn MacBook Pro met HDMI en USB voor de touch). Toffe ervaring maar OS X is hier niet op gebouwd. Zo zijn de knoppen niet optimaal. En volgde vaak de cursor niet meer 100% waardoor je op een vreemde manier het scherm moet gaan bedienen.

    Dat scherm hoorde tot een project waarbij er een website toegankelijk moest worden gemaakt om in een inkomsthal gebruikt te worden. Maar uiteindelijk moest het draaien op een Windows computer en daar merkte ik wel degelijk het verschil, naar het gebruiksgemak.

    Verder heb ik ooit eens mijn computer kunnen gebruiken in combinatie met de Wacom Cintiq touch maar hierbij moet je dan wel met een pen werken om preciezer aan te kunnen duiden. En dat is wel eentje dat is aangeraden, maar alleen als je grafisch werk doet.

    PS: Touch screen schermen zijn ook enkel aangeraden als een synchroon scherm en niet als een 2de monitor.

    Ooit al eens gehoord van AirBar, leuke tool en binnenkort ook voor MacBook Air.
  • thnx.. voor jullie reacties...

    Wow die AIRBAR.. hebbe hebbe :-)
Log In of Registreer om te reageren.